CD Projekt rozczarował wynikami, tłumaczy się poprawkami do „Cyberpunka 2077” i nowymi projektami

W zeszłym kwartale CD Projekt zanotował przychody i zysk dużo niższe od oczekiwań analityków. - Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem Cyberpunka oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji - tłumaczy wiceprezes firmy ds. finansowych.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
CD Projekt rozczarował wynikami, tłumaczy się poprawkami do „Cyberpunka 2077” i nowymi projektami

Zysk netto CD Projektu w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk jest o 54 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 35,6 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 30 proc.

Grupa wypracowała 144,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 175 mln zł (w przedziale oczekiwań 145-205 mln zł). Przychody wzrosły o 38 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 45 proc. do 15,6 mln zł. Konsensus zakładał 42 mln zł zysku.

Wynik EBITDA CD Projektu w trzecim kwartale sięgnął 42,9 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 15,3 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 69,2 mln zł.

- Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem Cyberpunka oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji, ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu. Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni III kwartału zwiększył się o 55 mln zł - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

grafika

Mniej z obcych gier

W minionym kwartale przychody grupy CD Projekt z gier własnej produkcji zwiększyły się rok do roku z 61,9 do 104,26 mln zł, a te z zewnętrznych tytułów zmalały z 42,15 do 39,78 mln zł.

Wpływy z gier w formie cyfrowej wzrosły z 89,15 do 130,79 mln zł, a tych w formie pudełkowej zmalały z 8,14 do 4,08 mln zł.

„Cyberpunk 2077” w grudniu ub.r. niedługo po premierze, w związku z licznymi usterkami w wersjach na konsole PlayStation i xBox One, został wycofany z cyfrowego sklepu PlayStation Store. Do oferty sklepu został przywrócony 21 czerwca br., zaraz potem wskoczył do czołówki najpopularniejszych tytułów.

grafika

Kwartalne przychody Grupy CD Projekt z Ameryki Północnej poszły w górę z 55,02 do 87,07 mln zł, a ich udział - z 52,6 do 60,3 proc. Wpływy z Europy spadły z 33,97 do 33,47 mln zł, a ich udział - z 32,5 do 23,2 proc.

grafika

GOG.com ze stratą, 26,5 mln zł na prace rozwojowe

CD Projekt podał, że w trzecim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 21,1 mln zł. Z kolei kwartalna strata GOG, czyli platformy dystrybucji cyfrowej gier, wyniosła 4,8 mln zł.

Nakłady na prace rozwojowe CD Projektu w trzecim kwartale wyniosły 26,5 mln zł, a łączne nakłady, wykazane w bilansie, na koniec września wyniosły 377 mln zł.

Z końcem września CD Projekt miał dostęp łącznie do 740,8 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki sięgała 1,18 mld zł.

grafika

Spółka kontynuuje prace nad wersją gry "Cyberpunk 2077" na nowe konsole. Trwają też prace nad dodatkiem.

- Intensywnie pracujemy nad wersją „Cyberpunka” na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją „Wiedźmina 3" oraz dodatkiem do „Cyberpunka” - napisał prezes Adam Kiciński.

Według prezentacji opublikowanej na stronie internetowej, na koniec września grupa zmniejszyła nieco zespół zajmujący się wsparciem gry "Cyberpunk 2077" i wersjami gry na nowe konsole. Zwiększył się natomiast zespół pracujący nad rozszerzeniami do gry oraz zespół spółki zależnej Spokko, czyli twórców gry mobilnej "The Witcher: Monster Slayer". Pozostałe grupy pracowników miały podobny udział w liczebności całego zespołu jak na koniec czerwca.

Spółka zamierza 5 grudnia opublikować plan rozwoju (roadmap) karcianej gry internetowej "Gwint" na 2022 rok.

Ostatnio wzrost sprzedaży „Cyberpunk 2077”

CD Projekt notuje w ostatnim czasie poprawę sprzedaży "Cyberpunk 2077" na komputerach PC i konsolach. Prace nad wersjami "Cyberpunka" i "Wiedźmina 3" na nowe konsole idą zgodnie z planem - poinformowali przedstawiciele spółki.

"Sytuacja poprawia się na PC i konsolach. Widzimy poprawę nastrojów wobec 'Cyberpunk 2077' na każdej platformie" - powiedział podczas konferencji prezes Adam Kiciński.

Gra 24 listopada po raz pierwszy od sierpnia awansowała na pierwsze miejsce na liście bestsellerów Steam, największego sklepu z cyfrowymi wersjami gier wideo. Od soboty tytuł nieprzerwanie jest numerem jeden w zestawieniu. Wyższa sprzedaż to efekt obniżenia ceny gry o połowę, po raz pierwszy od premiery w grudniu 2020 roku.

Zarząd CD Projektu poinformował w poniedziałek, że prace nad wersjami "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmina 3" na nowe konsole idą zgodnie z planem. "W przypadku 'CP 2077' jesteśmy na etapie testów. Musimy być pewni, że gra jest w dobrym stanie" - powiedział prezes.

Spółka zamierza aktualizować plany strategiczne na kolejny rok lub lata po premierze "Cyberpunk 2077" w wersji na nowe konsole.

Wiceprezes Piotr Nielubowicz poinformował, że sprzedaż gry "Wiedźmin 3" w tym roku jest jak dotąd niższa niż w ubiegłym, ze względu na trzy czynniki, które pozytywnie wpływały na sprzedaż w 2020: po pierwsze pod koniec 2019 roku pojawiła się wersja gry na konsolę Nintendo Switch, po drugie początek 2020 roku przyniósł wybuch pandemii, co wsparło sprzedaż gier, a po trzecie pod koniec 2019 roku Netflix wydał pierwszy sezon serialu o przygodach "Wiedźmina".

CD Projekt przejmuje deweloperów za granicą, w firmie presja płacowa

Na początku lipca CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Przedstawiciele firmy na konferencji potwierdzili, że widzą presję na wzrost wynagrodzeń w Polsce, co jest związane głównie z inflacją oraz zwiększoną konkurencją o pracowników. W przypadku przejętych studiów w Ameryce Północnej - jak ocenił zarząd - jest zbyt wcześnie, by ocenić czy pojawia się w nich presja na wyższe wynagrodzenia.

Wiceprezes Nielubowicz podał, że rotacja pracowników CD Projektu od premiery gry "Cyberpunk 2077" była zgodna ze średnim poziomem w branży gier wideo.

CD Projekt podjął działania, które mają pozwolić na poprawę wyników finansowych spółki zależnej GOG. Spółka ma skupić się na podstawowej działalności.

"Finansowe wyniki GOG są wyzwaniem i ostatnio podjęliśmy działania, które mają na celu poprawić kondycję firmy. Przede wszystkim spółka ma skupić się na swojej bazowej działalności, czyli oferowaniu starannie dobranej grupy gier. W związku z tą zmianą, planujemy zmiany w zespole GOG. Część pracowników, którzy zajmowali się już do tej pory rozwiązaniami online, przejdzie do CD Projekt RED (segment produkcji gier - PAP). Dodatkowo z końcem roku GOG opuści konsorcjum gry 'Gwint'" - powiedział Nielubowicz.

Dodał, że podjęte działania mają pomóc w poprawie wyników GOG już w 2022 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"