CD Projekt zarobił najwięcej od lat. Pomógł „Cyberpunk 2077” na nowych konsolach

W ub.r. grupa CD Projekt zwiększyła przychody o 7,2 proc., głównie dzięki o 18 proc. wyższej sprzedaży „Cyberpunk 2077”. W zeszłym kwartale osiągnęła 134,6 mln zł zysku netto, najwięcej od premiery tej gry.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CD Projekt zarobił najwięcej od lat. Pomógł „Cyberpunk 2077” na nowych konsolach

Całoroczne wpływy grupy CD Projekt wzrosły o 7,2 proc. do 952,58 mln zł (w poniższych grafikach kwoty są w tys. zł). O ile przychody z obcych gier zmalały ze 190,74 do 183,12 mln zł, o tyle sprzedaż własnych tytułów zwiększyła się z 691,56 do 767,5 mln zł.

„Cyberpunk 2077” na nowe konsole, sprzedaż 18 proc. w górę

To głównie zasługa wyższej o 18 proc. niż przed rokiem sprzedaży „Cyberpunk 2077”. W lutym ub.r. gra pojawiła się w wersji na konsole najnowszej generacji, a we wrześniu firma podała, że łącznie sprzedano 20 mln jej egzemplarzy.

W ub.r. wersje na konsole stanowiły 48 proc. sprzedaży „Cyberpunk 2077”, wobec 42 proc. rok wcześniej i 22 proc. w 2020 roku.

grafika

Całoroczne wpływy grupy CD Projekt z USA i Kanady zwiększyły się rok do roku z 650,09 do 677,68 mln zł, a z Europy - ze 140,26 do 167,88 mln zł.

grafika

- Dzięki solidnej sprzedaży „Cyberpunka 2077” i „Wiedźmina 3” nasze skonsolidowane przychody wyniosły w 2022 roku 953 mln zł, a zysk netto przekroczył 347 mln zł. Dużą jego część - ponad 200 mln zł - przeznaczyliśmy na wydatki na inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji" - opisał cytowany w komunikacie prasowym Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Sprzedaż „Wiedźmina 3” znacząco zmalała w ub.r., dwie trzecie egz. było kupowane w wersji na komputery.

grafika

Koszty CD Projekt w dół o 80 mln zł

Grupa CD Projekt ograniczyła w ub.r. koszty operacyjne o 12,8 proc. - z 621,41 do 541,86 mln zł. Najmocniej zmalały nakłady na usługi obce - z 184,89 do 122,75 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze spadły ze 160,86 do 149,99 mln zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 142,84 do 132,41 mln zł.

grafika

Zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 232,9 do 377,35 mln zł, a zysk netto - z 208,91 do 347,09 mln zł.

Rentowność była najwyższa - wyjąwszy 2020 rok, gdy w związku z premierą „Cyberpunk 2077” firma przy 2,14 mld zł wpływów zarobiła na czysto 1,15 mld zł - od 2015 roku, kiedy do sprzedaży trafił „Wiedźmin 3”, a grupa CD Projekt zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto.

grafika

W samym czwartym kwartale ub.r. firma osiągnęła wyniki wyższe od średniej prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Przychody wyniosły 329,2 mln zł, (konsensu oczekiwań to 319,8 mln zł), zysk EBITDA - 165,4 mln zł (średnia prognoz była o 0,6 mln zł niższa), a zysk netto jednostki dominującej - 134,6 mln zł, wobec konsensusu prognoz w wysokości 127,7 mln zł.

CD Projekt szykuje nowe gry, 43 mln zł na odpis

W połowie 2021 roku CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. Kilka miesięcy później przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Rok temu firma potwierdziła, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie podpisała umowę licencyjną i partnerską z Epic Games International.

Na początku października, w ramach aktualizacji strategii, CD Projekt zapowiedział, że będzie pracować nad dwiema grami klasy AAA równolegle, ponadto planuje nowe gry z serii wiedźmińskiej i cyberpunkowej oraz zupełnie nową markę pod kryptonimem Hadar.

Natomiast w zeszłym tygodniu dokonał odpisu w kwocie 42,9 mln zł dotyczącego nakładów na projekt Sirius, realizowany przez The Molasses Flood. Jako przyczynę wskazano wyniki oceny zakresu i potencjału komercyjnego projektu. Odpis obciąży wyniki grupy CD Projekt w pierwszym kwartale br.

Na koniec ub.r. firma miała zainwestowane 475,85 mln zł w obligacje (o 1,57 mln zł mniej niż przed rokiem), 7,81 mln zł w instrumenty pochodne i 2,55 mln zł w udziały w private equity w segmencie gamingowym. Natomiast suma środków na rachunkach i lokatach zmalała przez rok z 411,59 do 277,83 mln zł.

grafika

Przez minione 12 miesięcy CD Projekt został przeceniony na giełdzie o 37 proc., od początku stycznia kurs spółki zmalał o 12,6 proc. Kapitalizacja spółki na zamknięciu czwartkowej sesji wynosiła 11,4 ml zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"