CDA w br.: wpływy 62 proc. w górę, 3,1 mln zł zysku netto, 190,4 tys. zł subskrybentów CDA Premium

W pierwszej połowie br. platforma wideo CDA.pl zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 62,1 proc. do 19,27 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 2,19 do 3,12 mln zł. Na koniec czerwca z jej płatnej oferty CDA Premium korzystało 190,4 tys. użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CDA w br.: wpływy 62 proc. w górę, 3,1 mln zł zysku netto, 190,4 tys. zł subskrybentów CDA Premium
Jarosław Ćwiek, prezes CDA

Przychody sprzedażowe CDA zwiększyły się o 62,1 proc. - z 11,89 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 19,27 mln zł w minionym półroczu. W samym drugim kwartale wzrost procentowy był jeszcze wyższy - wpływy urosły o 72,4 proc. do 10,4 mln zł.

CDA Premium zyskało dzięki słabej pogodzie w maju

Coraz większą część przychodów CDA stanowią opłaty od użytkowników płatnej oferty CDA Premium, obejmującej obecnie ok. 6,3 tys. filmów i seriali. Korzystanie z niej przez 30 dni kosztuje 19,90 zł, a pierwsze 15 dni jest darmowe.

Firma podała, że na koniec czerwca CDA Premium miało 190,4 tys. aktywnych subskrybentów, o 80,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w ciągu pierwszego półrocza br. przybyło 18,3 tys. użytkowników tej oferty.

Na korzystanie z tej usługi wpływa dość oczywista sezonowość: internauci dłużej korzystają z niej w okresie zimowym. - Pomimo tego spółka odnotowała wyższe wyniki w porównaniu z tymi osiągniętymi w ubiegłym kwartale. W szczególności sprzyjającym okresem był maj ze względu na większą liczbę dni wolnych od pracy oraz niesprzyjającą, jak na te porę roku, pogodę - zaznaczono w raporcie finansowym CDA.

Przychody ze sprzedaży subskrypcji wzrosły z 10,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 17,56 mln zł rok później (to 63 proc. w górę), a ich udział w łącznych wpływach CDA - z 90,82 do 91,15 proc. Wpływy reklamowe zwiększyły się dużo słabiej - o 15,8 proc. do 1,25 mln zł, a ich udział zmalał z 9,1 do 6,5 proc.

Natomiast pozostałe przychody poszły w górę a 9,4 aż do 453,9 tys. zł.

grafika

91 proc. więcej na opłaty za treści

W minionym półroczu CDA poniosło 15,35 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 9,23 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 66,3 proc. Ponad 90 proc. stanowią nakłady na usługi obce, które w skali roku poszły w górę z 8,41 do 14,33 mln zł.

W sprawozdaniu firma podała, że na prowizje dla partnerów (głównie dystrybutorów filmów i seriali, a także innych treści, m.in. z kanałów youtube’owych) przeznaczyła w zeszłym półroczu 10,8 mln zł, o 91 proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 667,9 tys. zł w pierwszej połowie ub.r. do 794,9 tys. zł rok później. Na koniec czerwca br. zatrudnienie w firmie wynosiło 11 etatów.

Firma zaznaczyła, że prowadzi rozmowy z kolejnymi dystrybutorami filmowymi o dołączeniu ich produkcji do CDA Premium.

Zysk w górę o prawie 1 mln zł

W ujęciu półrocznym zysk sprzedażowy CDA zwiększył się w skali roku z 2,65 do 3,92 mln zł, a zysk operacyjny - z 2,55 do 3,82 mln zł.

Firma zapłaciła w zeszłym półroczu 753 tys. zł podatku dochodowego, znacznie więcej niż przed rokiem (495,8 tys.). W konsekwencji jej zysk netto zwiększył się 2,19 do 3,12 mln zł.

Na początku maja CDA zadebiutowało na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównymi akcjonariuszami CDA są prezes spółki Jarosław Ćwiek (ma 34,46 proc. akcji) i dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (64,01 proc.).

grafika

CDA przed wejściem na giełdę sprzedało akcje po 5,5 zł po sztukę. Krótko po debiucie kurs podskoczył nawet powyżej 16 zł, a potem stopniowo malał do ok. 6 zł.

W środę po publikacji wyników z drugiego kwartału cena wzrosła o 25,2 proc. do 8,20 zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji