Umowa między firmami zakłada pełne przejęcie przez CDA S.A. wszystkich dotychczas wyprodukowanych dla 4Fun Media S.A. odcinków „Kapitana Bomby” (sezony od 1 do 9, łącznie 164 epizody), „Laserowego gniewu dzidy” (10 epizodów), dwóch pełnometrażowych produkcji „Kutapokalipsa” i „Zemsta Faraona”, a także 18 epizodów serialu „Kaliber 200 Volt”. Firmy porozumiały się też co do przejęcia przez CDA sklepu z gadżetami związanymi z „Kapitanem Bombą” oraz liczącego blisko 190 tys. osób profilu Kapitana Bomby na Facebooku.
Wartości transakcji nie ujawniono. Według zapowiedzi wszystkie przejęte przez CDA produkcje będą nadal ogólnodostępne na CDA.pl oraz w serwisie You Tube. Natomiast tylko dla subskrybentów płatnego kanału CDA Premium dostępne będą wersje bez cenzury oraz w lepszej jakości.

- „Kapitan Bomba” ma wielu oddanych fanów, to niemal klasyka w dorobku Bartka Walaszka. Społeczność skupiona wokół tych produkcji jest bardzo silna i liczna, a my chcemy ją jeszcze rozwijać. Chcemy w projekt tchnąć nowe życie i przejęcie praw od 4Fun Media to pierwszy krok w tym kierunku – zapowiada w komunikacie Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CDA i pełnomocnik zarządu ds. rozwoju usług.
„Kapitan Bomba” to polski animowany serial komediowy będący parodią filmów science fiction, którego twórcą jest Bartosz Walaszek. Pierwsze odcinki pojawiły się w stacji 4fun.tv w 2007 r. Absurdalny humor i mnóstwo wulgaryzmów stały się znakiem charakterystycznym produkcji, która w krótkim czasie zyskała poważną rzeszę fanów.
Spółka CDA S.A. nawiązała w 2019 r. współpracę ze studiem filmowym SPInka oraz Bartoszem Walaszkiem. Efektem tej współpracy był składający się z ośmiu odcinków serial animowany „Porucznik Kabura”, dostępny tylko dla widzów CDA Premium. Premiera 2. sezonu przygód Kabury przewidziana jest na ostatni dzień stycznia 2020, również w CDA Premium.

Wydawca portalu CDA.pl w trzecim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 66 proc. do 11,28 mln zł oraz zysku netto z 1,22 do 2,84 mln zł. Już 93,4 proc. wpływów pochodziło ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium, natomiast zmalały przychody reklamowe.











