Media, Reklama, Internet, PR, Telewizja, Radio - najnowsze wiadomości tylko na WirtualneMedia.pl

Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2021-03-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu

Kolejne zamówienie dla firmy RAFAMET S.A. Tym razem produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny pracować będą w stolicy Węgier, gdzie znajduje się  najstarsza linia kolei podziemnej w Europie kontynentalnej.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno podpisała kontrakt na dostawę na Węgry trzech maszyn. Termin realizacji umowy ustalono na 10-12 miesięcy.

Przedmiotem kontraktu są dwie tokarki podtorowe typu UGE 180 N oraz jeden szynowo-drogowy wózek manewrowy typu 3 RS. - Urządzenia będą pracować w warsztatach tramwajów oraz metra w Budapeszcie – mówi Łukasz Huk, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A., zajmujący się rynkiem węgierskim. - Jesteśmy jednym z kluczowych dostawców maszyn do obróbki zestawów kołowych na rynku węgierskim. Pierwsze obrabiarki dostarczaliśmy tam już w latach 50 XX wieku. Wartym podkreślenia jest fakt, że obecnie kolejnictwo na Węgrzech przeżywa „drugą młodość”. Cieszymy się więc, że produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny będą pracować w Budapeszcie (Linia M1) w najstarszej podziemnej kolei w Europie kontynentalnej  – wyjaśnia Łukasz Huk, dodając jednocześnie, że budowa Linii M1 związana była m.in. z obchodami 1000-lecia Węgier, co zaowocowało nadaniem jej miana Milenijnej Kolei Podziemnej (Millenniumi Földalatti Vasút).

Warto wyjaśnić, że tokarka podtorowa UGE 180 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych lekkich pojazdów trakcji szynowej, bez konieczności demontażu zestawów kołowych z pojazdów szynowych (tramwajów, wagonów metra, etc). 

Z kolei szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS przeznaczony jest do przemieszczania pojazdów szynowych o masie całkowitej do 350 ton po torach kolejowych lub po płaskich powierzchniach np. hal produkcyjnych, placów manewrowych, platformach załadowczych czy utwardzonych drogach wewnętrznych  przedsiębiorstw  w obrębie zamkniętych przestrzeni przemysłowych (kolejowe zakłady naprawcze, zajezdnie metra i tramwajów, porty morskie, itp.).

***

RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.

 

* * *

Kontakt:

www.rafamet.com.pl

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. kom. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70





Słowa kluczowe:RAFAMET, kontrkaty

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ