W sierpniu spadły ceny w sieciach handlowych, najwięcej w sieci Auchan. Najtańsze zakupy można zrobić w dyskontach

W sierpniu średnia cena koszyka zakupowego w sieciach handlowych spadła o 2,4 proc. w stosunku do lipca 2021 r. i o 2,93 proc. wobec sierpnia 2020 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

W sierpniu 2021 r. „Badanie i Raport Koszyk Zakupowy” wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 224,45 zł. To spadek o 5,53 zł (2,4 proc.) w porównaniu do lipca br. i o 6,67 zł (2,93 proc.) w porównaniu do sierpnia 2020 r. – informuje w komunikacie ASM Sales Force Agency.

Największy spadek w Auchan

„Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w sierpniu br. były niższe niz˙ w lipcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Auchan (7,37 proc.). W ujęciu rocznym, w ośmiu sieciach również odnotowano spadek cen wobec 2020 roku. Były to min.: E.Leclerc (-8,44 proc.), Auchan (-8,16 proc.), Lidl (-7,31 proc.) czy Makro (-6,85 proc.). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci E.Leclerc, w której średnia cena w sierpniu 2021r. była niższa o 19,58 zł niż przed rokiem” - stwierdzono w informacji prasowej.

grafika

Wskazano w niej także, że wartość koszyków zakupowych skomponowanych wyłącznie z najdroższych lub najtańszych produktów również spadła zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym. Koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych kosztował 176,31 zł (mniej o 10,76 zł niż w lipcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 289,01 zł (mniej o 6,09 zł niż w lipcu). Wartość koszyka minimalnego w sierpniu br. była niższa o 1,37 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w sierpniu br. tańszy o 8,85 proc. niż w 2020 r.

„Wynika to z dwóch bardzo istotnych faktów. Po pierwsze, jak co roku w sierpniu, sieci handlowe prowadziły szeroko zakrojoną akcję +back to school+. Dla wracających z wakacji klientów to ważny czas, aby przed rozpoczynającym się rokiem szkolnym, wyposażyć dzieci w niezbędne akcesoria. Drugi powód niższej wartości badanego koszyka, to efekt wciąż zaostrzającej się walki sieci handlowych o klientów. W wielu przypadkach właściciele sklepów mają jeszcze przestrzeń do tego, aby nie przekładać rosnących cen na konsumentów i część podwyżek biorą na siebie” – powiedział cytowany w informacji prasowej dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.

Najtańsze zakupy można zrobić w dyskontach

Z badania wynika, że w sierpniu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach - 219,12 zł. Za zakupy w internecie trzeba było zapłacić o 15,76 proc. więcej. I to mimo że w sierpniu także w tym kanale ceny spadły w stosunku do lipca o 1,84 proc.

grafika

„W +Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy+ przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły sie? najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 11 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych jak i w kanale e-commerce” – wskazano w informacji prasowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych