Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku 1,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Najważniejszą zmianą w tym czasie była aktualizacja strategii. Zgodnie z jej założeniami Cherrypick Games zajmie się produkcją gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, nie tylko urządzenia mobilne, ale także komputery PC oraz konsole. Aktualnie spółka koncentruje się na produkcji największego w historii projektu – Angst: A Tale of Survival (nazwa kodowa: Projekt Papillon). Gra ma być unikalnym połączeniem gatunków survival i roguelite.

- W lipcu opublikowaliśmy pierwszy trailer „Angst”, a jeszcze w tym miesiącu opublikujemy gameplay trailer oraz będziemy mieli gotowy vertical slice, który będziemy pokazywali na targach gamescom. To kluczowe elementy w naszej kampanii promocyjnej gry, a także w rozmowach z potencjalnymi wydawcami - mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games. Zgodnie z planami nowa gra Cherrypick może trafić do graczy najpierw w formule early access na Steam już na początku przyszłego roku, a następnie zadebiutować na innych platformach.

Angst: A Tale of Survival to pierwsza produkcja w historii warszawskiego studia, która jest projektowana z myślą o kilku platformach. Ma ją wyróżniać zarówno gameplay – połączenie mechanik gry survivalowej i roguelite, jak i oryginalna oprawa graficzna. Gry multiplatformowe premium są kluczowym elementem zaktualizowanej strategii Spółki zgodnie, z którą Cherrypick Games zamierza produkować gry, na takie platformy jak Steam, Epic Games Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.

- Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie w produkcji jakościowych i wymagających tytułów oraz znacząco rozszerzyć kanały sprzedaży naszych tytułów. Robimy ruch wyprzedzający, nie chcemy być zależni jedynie od rynku mobile, który po dużej konsolidacji ma coraz większe bariery wejścia, a akwizycja użytkowników jest coraz droższa. W dalszym ciągu jednak będziemy kontynuowali współpracę z dużymi partnerami, jak Apple, z którym wydaliśmy grę “Kingdoms: Merge & Buildw modelu subskrypcyjnym - podsumowuje Marcin Kwaśnica.

W pierwszej połowie 2024 roku przychody Cherrypick Games wyniosły 1,4 mln zł wobec 3,5 mln zł w porównaniu r/r. Spadek ten wynika przede wszystkim z braku nowych premier w raportowanym okresie. Większość przychodów Spółki jest efektem współpracy z firmą Apple. Od stycznia do czerwca br.  Cherrypick Games zanotowała 338 tys. zł straty netto wobec 2,3 mln zł zysku w roku ubiegłym.

***

O Cherrypick Games: Warszawskie studio Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Misją spółki jest tworzenie produktów najwyższej jakości, przyjaznych dla graczy i wyróżniających się warstwą wizualną. Najbardziej znane produkcje spółki to m.in.: My Hospital, My Spa Resort, Kingdoms: Merge & Build dostepna w modelu subskrypcyjnym Apple Arcade.

W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu