Chiny online - raport

Na koniec 2010 roku w Chinach z internetu korzystało 457,3 miliona osób, stanowiących 34,3 proc. populacji kraju.

km
km
Udostępnij artykuł:

Liczba internautów w Państwie Środka zwiększyła się o 8,8 proc. w porównaniu ze stanem na koniec czerwca minionego roku - wynika z danych organizacji China Internet Network Information Center (CNNIC).

449,53 miliona chińskich użytkowników (98,3 proc. ogółu) korzysta ze stałego szerokopasmowego dostępu do internetu, a 302,73 miliona (66,2 proc.) loguje się do sieci z poziomu telefonów komórkowych. Każdego tygodnia statystyczny chiński internauta spędza online 18,3 godziny.

Na koniec grudnia w Państwie Środka było 277,636 miliona adresów IP, 8,657 miliona nazw domen oraz 1,908 miliona witryn internetowych zawierających łącznie 90,008 miliarda stron (średnio 31.414 stron na witrynę).

Największym dostawcą internetu w Chinach jest China Telecom, przed China United Telecommunications, China Mobile, CSTNet i CERNET.

55,8 proc. internautów z Chin stanowią mężczyźni, a 44,2 proc. kobiety. Największy odsetek użytkowników ma od 20 do 29 lat (29,8 proc.), a następne grupy wiekowe to 10-19 (27,3 proc.), 30-39 (23,4 proc.), 40-49 (12,6 proc.), co najmniej 50 (5,8 proc.) i mniej niż 10 (1,1 proc.).

78,4 proc. chińskich użytkowników loguje się do sieci z poziomu komputera stacjonarnego, 66,2 proc. z telefonu komórkowego, a 45,7 proc. z laptopa. W domu z internetu korzysta 89,2 proc., w kafejce internetowej 35,7 proc., w miejscu pracy 33,7 proc., w szkole 23,2 proc., a w miejscu publicznym 16,1 proc. użytkowników.

Najpopularniejszą internetową czynnością w Chinach jest korzystanie z wyszukiwarek, co robi 81,9 proc. tamtejszych użytkowników. Następne pod tym względem są: muzyka online (79,2 proc.), przeglądanie newsów (77,2 proc.), komunikatory (77,1 proc.), gry online (66,5 proc.), blogi (64,4 proc.), wideo online (62,1 proc.), poczta e-mail (54,6 proc.) oraz serwisy społecznościowe (51,4 proc.).

Z danych CNNIC wynika również, że 50,2 proc. (o 14,5 pkt. proc. mniej niż pół roku temu) internetowych domen w Chinach ma końcówkę '.cn', 42,9 proc. (wzrost o 13,3 pkt. proc.) - '.com', 5,6 proc. - '.net', a 1,2 proc. - '.org'.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online