Cityboard Media ze spadkiem wpływów i zysku, optymalizuje sieć swoich nośników

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 7,3 proc. do 53,62 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 3,37 do 3,02 mln zł. Ponosiła koszty optymalizacji i modernizacji sieci swoich ekranów reklamowych, co wynika m.in. z wdrażania ustawy krajobrazowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Cityboard Media ze spadkiem wpływów i zysku, optymalizuje sieć swoich nośników

Przychody Cityboard Media ze sprzedaży produktów wyniosły w ub.r. 54,48 mln zł, co wobec 56,17 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 3 proc. Łączne wpływy firmy były niższe o 857,3 tys. zł z powodu ujemnego wyniku ze zmiany stanu produktów (w 2016 roku ten wynik wyniósł 1,69 mln zł na plusie).

Jedynie kilkadziesiąt tys. wpływów sprzedażowych firmy pochodziła z eksportu, przychody te zmalały zresztą z 74,2 do 35,7 tys. zł.

grafika

Wartość posiadanych przez Cityboard Media rzeczowych aktywów trwałych zmalała w skali roku z 23,42 do 22,65 mln zł. Wartość budynków, lokali i podobnych obiektów spadła z 19,04 do 18,35 mln zł, a środków transportu - z 339,5 do 175,7 tys. zł.

W sprawozdaniu udostępnionym właśnie w KRS spółka podała, że na koniec ub.r. miała łącznie prawie 3 tys. ekranów reklamowych. - Liczba ta odzwierciedla zarówno kontynuację procesu modernizacji sieci, a w szczególności programu demontażu ekranów wynikający z modernizacji ciągów komunikacyjnych w miastach oraz ich efektywności ekonomicznej. Obniżenie ilości ekranów dostępnych do sprzedaży jest również konsekwencją wdrażania ustawy krajobrazowej - opisano.

Firma przyznała, że instalowanie nośników w nowych miejscach ograniczono do niezbędnego minimum, stawiając na lokalizacje najbardziej atrakcyjne i poszukiwane przez klientów. - Powstrzymanie procesu optymalizacji sieci mogłoby skutkować ograniczeniem środków produkcji, a w konsekwencji negatywnie dla wyników finansowych w następnych latach. W tym stanie rzeczy zarząd zdecydował o kontynuacji w roku 2017 procesu optymalizacji sieci, a z uwagi na wysokie koszty tego zadania, musi mieć charakter długofalowy - zaznaczono.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-zewnetrznej-trzeci-kwartal-2018,7171201789068929a ##

Koszty operacyjne Cityboard Media zmniejszyły się w skali roku o 1,9 proc. do 51,37 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które zmalały z 45,49 do 44,43 mln zł.

- Obniżenie kosztów było wynikiem nie tylko dalszej restrukturyzacji środków produkcji zarówno tych nierentownych jak i tych będących na terenach gmin oraz dalszych renegocjacji zawartych w latach poprzednich umów dzierżawy. Obniżka koszów jest również wynikiem restrukturyzacji w zakresie współpracy z podmiotami zewnętrznymi - wyliczono w sprawozdaniu.

Zysk spółki ze sprzedaży spadł z roku na rok z 5,51 do 2,25 mln zł. W ub.r. firma miała 1,22 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 10,1 tys. zł rok wcześniej), a koszty finansowe zmalały z 1,44 mln zł do 389,3 tys. zł.

W konsekwencji zysk netto Cityboard Media wyniósł w ub.r. 3,02 mln zł, podczas gdy w 2016 roku miał wartość 3,37 mln zł. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Dalsza optymalizacja sieci nośników

W sprawozdaniu zarząd spółki zapowiedział, że w br. będą kontynuowane prace nad optymalizacją kosztową sieci, tak żeby utrzymać balans między kosztami a przychodami. Władze firmy prognozują, że dalej będą stopniowo wzrastać zamówienia od małych i średnich przedsiębiorstw.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ile-wydano-na-reklamy-w-polsce-w-2018-roku-najwieksi-reklamodawcy-w-telewizji-i-internecie,7171190232139905a ##

- Działania związane z dywersyfikacją klientów oraz procesem obniżania kosztów pozwalają prognozować spółce wygenerować zysk ze sprzedaży na koniec 2018 roku utrzymując tempo pozyskiwania udziału klientów z obszaru małych i średnich przedsiębiorstw w przychodach Spółki. Zarząd Cityboard Media bazując na już istniejących zamówieniach na II półrocze 2018 oczekuje zysku w działalności operacyjnej za 2018 rok - dodano.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"