Numer sierpniowy miesięcznika Claudia osiągnął najwyższą sprzedaż w 2003 roku, w segmencie pism kobiecych, przekraczając poziom 790 tys. egzemplarzy, wynika z danych wydawcy. (więcej poniżej)
"Współczesne czytelniczki oczekują więcej reportaży psychologicznych, dlatego zdecydowaliśmy się na uatrakcyjnienie tych rubryk. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych stałych czytelniczek przygotowaliśmy również sporo informacji poświęconych modzie i kuchni. Claudia utrzymuje pozycję lidera i konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku. Jestem przekonana, że jesienią tego roku pismo jeszcze nie raz dowiedzie, że jest niekwestionowanym liderem - powiedziała Joanna Góra-Sławoń, dyrektor wydawniczy Claudii.
Obecnie w sprzedaży jest numer wrześniowy (09/03), który według prognoz wydawcy osiągnie również wysoki poziom zainteresowania czytelników. Październikowe wydanie Claudii (10/03) ukaże się na rynku 14 września z uatrakcyjnioną zawartością pisma. Redakcja przygotował 10 kolumn z prezentacją najnowszych trendów jesiennych w modzie. Pojawią się również ciekawe jesienne propozycje kulinarne. Na łamach pojawi się również więcej tematów z zakresu psychologii, odnoszących się do problemów życia rodzinnego i partnerskiego.

Polskie Badania czytelnictwa "PBC General", przeprowadzone przez SMG/KRC Poland Media, potwierdzają, że Claudię czyta prawie co piąta Polka. Pismo od kilku lat jest niekwestionowanym liderem pod względem czytelnictwa, wśród miesięczników kobiecych. Wskaźnik COW(*), wśród kobiet, na tle wszystkich pism wynosi 17,7 proc. (ponad 2,7 mln czytelniczek), wyprzedzając zdecydowanie "Olivię, "Poradnik Domowy" i "Dobre Rady".
(*) - PBC General, przez SMG/KRC Poland Media, COW, styczeń-lipiec 2003, n=10 776, kobiety











