Clear Channel Poland zakupiła od firmy Claritas Acxiom pakiet danych geodemograficznych oraz kolejną pulę cyfrowych planów miast. Inwestycja ta jest elementem całościowego programu przewidzianego do wdrożenia w 2004 roku, którego celem jest jakościowy rozwój procesu planowania kampanii i obsługi klienta.
Zakupiony pakiet danych obejmuje zmienne socjodemograficzne, opisujące ponad 1,9 miliona polskich gospodarstw domowych, takie jak: wiek, płeć, dochody, wykształcenie i pozycja zawodowa osób zamieszkujących dane obszary oraz zmienne określające konsumpcję wybranych grup produktów.
- Dzięki pozyskaniu danych geodemograficznych i wykorzystaniu map cyfrowych zyskujemy praktyczne narzędzie usprawniające proces selekcji i poprawiające jakość doboru lokalizacji zgodnie z życzeniem klienta. - powiedział Jarosław Chojecki, Dyrektor Sprzedaży Clear Channel Poland.

Prace wdrożeniowe związane z implementacją danych do wewnętrznego systemu zarządzania bazą danych lokalizacji Clear Channel Poland zostaną zrealizowane w pierwszym kwartale br. W efekcie możliwe będzie zidentyfikowanie obszarów miast zamieszkiwanych przez osoby charakteryzujące się podobnymi cechami socjodemograficznymi i poprzez nałożenie siatki nośników Clear Channel, dokonanie optymalnego wyboru lokalizacji.
- Zakup danych od firmy Claritas Acxiom to dopiero początek i zaledwie część obszernego projektu. Z czasem dane te stanowić będą uzupełnienie do wyników badań widowni, które są obecnie realizowane. Wszystkie te informacje posłużą nie tylko do budowania skutecznych kampanii reklamowych, ale również do kształtowania i rozwoju naszej oferty w przyszłości. - wyjaśniła Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.











