Co drugi mieszkaniec Warszawy kupuje artykuły spożywcze online: główna korzyść – oszczędność czasu.

Zakupy spożywcze online stają się nową normą. Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57% badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią.[1] Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych[2].

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora - nowego gracza na polskim rynku e-grocery i lidera branży spożywczej online w krajach bałtyckich - wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez Internet robi 78% mieszkańców Warszawy, a 37% nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7% ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30% mieszkańców Warszawy.

Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc w kolejce (68%). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64% badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62% mieszkańców Warszawy.

Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy. Dla 37% badanych zakupy spożywcze przez Internet są tańsze, a 22% podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.

Dla 45% osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22% badanych zaspokaja w ten sposób  codzienne potrzeby, a 11% kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.

- Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez Internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również - w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje: Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.

Barbora to lider sklepów spożywczych online w krajach bałtyckich, który w styczniu 2021 uruchomił sklep online również w Polsce. Pierwszym miastem, objętym usługą, jest Warszawa. Mieszkańcy stolicy pod adresem www.barbora.pl znajdą szeroką ofertę produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku z szybką dostawą do domu. Oprócz wysokiej jakości obsługi Barbora oferuje polskim konsumentom świeże i lokalne produkty w konkurencyjnych cenach. Dostawa zakupów jest bezpłatna.

[1] Nowy obraz polskiego konsumenta. Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa”, Raport PwC Polska na podstawie badania Ipsos Polska, sierpień 2020, https://www.pwc.pl/pl/publikacje/nowy-obraz-polskiego-konsumenta.html

[2] Zachowania zakupowe mieszkańców Warszawy, Instytut Marketingu i Komunikacji KOG, grudzień 2020

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"