Co dziesiąty młody Polak może funkcjonować bez telefonu najwyżej godzinę

Co dziesiąty młody Polak mógłby funkcjonować bez telefonu najwyżej godzinę - wynika z raportu "Młodzi vs Mobile". Podczas zakupów w sklepach stacjonarnych z telefonu korzysta 78 proc. najmłodszych, sprawdzając oceny i opinie o produktach - dodano.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Jak wskazują autorzy raportu "Młodzi vs Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej", młodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonu.

"Co dziesiąty młody człowiek (15-20 lat) dałby radę funkcjonować bez telefonu maksymalnie jedną godzinę. Z kolei 87 proc. Polaków w tym wieku patrzy w ekran telefonu między 2 a 10 godzin dziennie" - wynika z raportu. Maksymalnie pół dnia bez telefonu wytrzymałaby natomiast 1/3 badanych; tyle samo deklaruje, że byłyby to dwa dni.

Nawet 10 godzin dziennie

Najmłodsi spędzają najwięcej czasu wpatrując się w ekran swojego smartfonu - 39 proc. z nich między 5 a 10 godzin, a 9 proc. ponad 10 godzin dziennie. Z kolei 48 proc. osób w tym wieku spędza z telefonem w ręku od 2 do 5 godzin, a 4 proc. - mniej niż godzinę.

Według badania im młodsze osoby, tym większa skłonność do instalowania aplikacji mobilnych. Oferowane w nich zniżki i rabaty zachęcają do zakupów w aplikacjach. Najmłodsi (15-20 lat) przez aplikację najchętniej kupują odzież i obuwie (88 proc.), streaming video (82 proc.), jedzenie z dostawą (78 proc.) i bilety do kina lub teatru (76 proc.). Nie kupują przez aplikację m.in. artykułów spożywczych, biletów na wydarzenia sportowe czy sprzętu sportowego.

78 proc. Polaków między 15. a 20. rokiem życia korzysta z telefonu w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. 16 proc. z nich nigdy nie korzysta z internetu w trakcie takich zakupów. "Im kupujący są młodsi, tym częściej sprawdzają oceny i opinie o produktach (48 proc.)" - wskazano. Najmłodsza grupa zdecydowanie częściej niż pozostali używa telefonu do fotografowania produktów w celu ich zapisania - 30 proc.

Raport "Młodzi vs Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej" powstał w oparciu o badanie ilościowe wykonane metodą CAWI na ogólnopolskim panelu on-line; uczestniczyło w nim 1011 osób w wieku 15-35 lat. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2023 roku, przy współpracy firmy Future Mind i SW Research.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online