Co, gdzie i za ile: tak kupujemy prezenty na Walentynki

Świętowanie Walentynek, aczkolwiek bardzo popularne, wciąż nie jest dla Polaków oczywistością. Prezentu na Dzień Zakochanych oczekuje 44 proc. rodaków – wynika z badań instytutu IPC. Nie jesteśmy materialistami - na liście wymarzonych prezentów prym wiedzie… możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą (32 procent wskazań). Coraz częściej jednak nie wyobrażamy sobie 14 lutego bez odpowiedniego upominku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 Walentynkowe oczekiwania i upodobania - a także hojność – różnią się w zależności od płci. Co dziesiąty mężczyzna za udany prezent uznaje słodycze – tego samego zdania jest zaledwie co setna kobieta. Panowie dwukrotnie częściej od pań sięgają po bieliznę (odpowiednio: 66 i 34 proc). Kobiety chętnie prezentują drugim połówkom kartki walentynkowe – kupują blisko 80 proc. takich kart sprzedawanych na świecie. Panowie natomiast stawiają na kwiaty - 14 lutego zakupują 70 proc. kwiatów kupowanych przez nich w ciągu całego roku.

 - Biorąc pod uwagę preferencje zakochanych, Carrefour przygotował w tym roku kompleksową ofertę prezentową, która spełni oczekiwania klientów. Ponieważ Polacy szukają przede wszystkim cenowych okazji, nasza propozycja skrojona jest na miarę każdego portfela- mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR Carrefour Polska.

 Poczynione zawczasu przygotowania i wyszukanie atrakcyjnej cenowo oferty pozwolą zaoszczędzić znaczną sumę – warto śledzić oferty promocyjne sklepów, na przykład hipermarketów Carrefour. Zdobione sercami pluszaki można nabyć w hipermarkecie Carrefour za niecałe 15 zł, poduszkę-serce z wyszywanym wyznaniem miłości – za niecałe 8 zł. Amatorzy designu z sercem w roli głównej mogą zaopatrzyć się w ozdobiony sercem brelok, zawieszki, a nawet – zakładki na książki, w przypadku zestresowanych sprawdzi się poduszka antystresowa do uciskania w dłoni – oczywiście w kształcie serca.

 Fortuny nie muszą kosztować tak popularne w Walentynki akcesoria jak damska bielizna czy biżuteria. Oferta tekstylna w sklepach Carrefour pozwala na zrobienie wyjątkowych upominków. Różne modele poszukiwanej w tym czasie bielizny można kupić już za 5,99 zł. Ponadto w ofercie znajduje się bardzo dobry gatunkowo asortyment bieliźniarski marki Carrefour Tex, dostępny już od 9,99 zł. Za naszyjnik z wisiorem dla dwojga zapłacimy niecałe 16 zł.

 Sporo zaoszczędzić mogą klienci na koszcie odświętnych opakowań oraz gadżetów, ozdób i dekoracji (ceny akcesoriów zaczynają się od 1,99 zł, nastrojowych i ozdobnych świeczek walentynkowych – od 3,99 zł) oraz kart walentynkowych (za najtańsze zapłacimy poniżej złotówki).

Szkiełko i oko: walentynki w liczbach*

  • 44–53 proc. – tylu Polaków, wedle różnych danych, oczekuje prezentu na Walentynki.
  • 67 proc – tylu Polaków zamierza świętować Walentynki (dane z 2012 r.)

*źródło: instytut Badań IPC, Silesia City Center,

Najpopularniejsze prezenty na Walentynki*

  • Czekoladki - 50,5 proc
  • Kwiaty - 36 proc
  • Biżuteria - 18,9 proc
  • Kartka - 52 proc
  • Kolacja w restauracji - 35,6 proc
  • Ubranie - 14,6 proc

*źródło: Wprost

Ile wydajemy na Walentynki*

  • 60 zł – tyle średnio wydaje Polak na upominek Walentynowy (instytut IPC)
  • 100 zł – tyle maksymalnie przeznaczy na prezent większość Polaków
  • 100-200 zł – tyle gotowych jest wydać na prezent 21 proc najhojniejszych Polaków

*źródło: Silesia City Center, Instytut Badań IPC

Po co nam Walentynki?*

  • Są okazją do wyrażenia uczuć - 28 proc
  • Są okazją do ożywienia związku - 17 proc.
  • Są okazją do nawiązania kontaktu z kimś nowym lub przełamania nieśmiałości - ok. 10 proc

*źródło: Instytut Badań IPC

*podane ceny pochodzą z oferty hipermarketów Carrefour w Warszawie, ważnej w dniach 6-11 lutego 2013

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"