Co piąty internauta szuka informacji turystycznych online

W marcu 2014 roku tylko 6% internautów kupiło jakąś usługę turystyczną. Za to już co piąty użytkownik szukał w Google jakichś informacji na ten temat, a odsetek ten od 2010 roku stale rośnie - wynika z raportu IRCenter, Research Now i SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:
Co piąty internauta szuka informacji turystycznych online

W marcu tego roku informacji na temat turystyki szukało 17% internautów. 12% użytkowników internetu mobilnego także sprawdzało na swoich telefonach, gdzie można wyjechać w najbliższym czasie.

grafika

Jak pokazuje Google Trend Index, internauci zaczęli masowo wpisywać do Google hasła związane z turystyką w 2010 roku. Najczęściej robią to w lipcu.

grafika

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów social mediowych, takich jak Facebook, Youtube i portale horyzontalne.

grafika

Osoby zainteresowane turystyką szukają informacji o usługach przede wszystkim bezpośrednio na stronach www sklepów online. Jednocześnie turystyka jest branżą, o której istotnie częściej niż o innych branżach szuka się informacji na porównywarkach cen. Najmniejszy potencjał do komunikacji mają natomiast portale społecznościowe.

grafika

Osoby zainteresowane turystyką online generalnie częściej świadomie korzystają z reklam niż pozostali internauci - zarówno na komputerach stacjonarnych i laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych.

grafika

Internauci szukający informacji na temat turystyki są bardziej świadomymi użytkownikami e-commerce niż pozostałe osoby. Kupują oni online z powodu prostoty i przyzwyczajenia. Mało istotnym powodem robienia zakupów online jest natomiast czas – podejmowanie decyzji zajmuje tym osobom niemal tyle samo czasu offline co online.

grafika

To, że ktoś kupuje usługi turystyczne online, nie oznacza, że korzysta z innych sklepów internetowych. Niewątpliwie jednak ci internauci są częściej zainteresowani książkami i multimediami – kupują częściej niż pozostali książki w Empiku i Matrasie. Jak na razie powszechne nie stały się agregatory ofert turystycznych.

grafika

Raport "Zainteresowanie turystyką online. Marzec 2014" prezentuje wybrane wyniki analiz dotyczących zainteresowania turystyką online w marcu 2014 r. Wyniki zostały oparte na dwóch badaniach trackingowych realizowanych przez IRCenter z Research Now (AdvertTrack) i SW Research (e-Commerce Track). W ramach każdego z badań co miesiąc realizowanych jest 400 wywiadów CAWI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów