Co piąty Polak czyta 'Wyborczą'

Na szczycie bez zmian. Najwięcej czytelników ma 'Gazeta Wyborcza', wyprzedzając minimalnie 'Fakt'. Wśród tygodników liderem jest 'Tele Tydzień', a miesięcznikom przewodzi 'Claudia'.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Najpopularniejszy dziennik, czyli „Gazeta Wyborcza” jest czytany przez 19,89 proc. Polaków – wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa. Niewiele mniej czytelników ma drugi w zestawieniu „Fakt” po którego sięga 19,32 proc. respondentów.

Kolejne tytuły mają ponad dwukrotnie mniejsze czytelnictwo od liderów. Trzeci w rankingu „Super Express” jest czytany przez 8,9 proc. respondentów, czwarte w zestawieniu darmowe „Metro” ma czytelnictwo na poziomie 8,31 proc., zaś po piąty „Dziennik” sięga 8,08 proc. badanych.

Dziennikiprocent respondentówGazeta Wyborcza19,89%Fakt19,32%Super Express8,90%Metro (dziennik bezpłatny)8,31%Dziennik Polska Europa Świat8,08%Rzeczpospolita5,52%Przegląd Sportowy4,96%Gazeta Prawna2,46%Giełda Samochodowa1,20%Gazeta Podatkowa1,02%Puls Biznesu0,54%Parkiet Gazeta Giełdy0,19%

Najpopularniejszym tygodnikiem pozostaje „Tele Tydzień”, który czyta 38,14 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: „Życie na Gorąco” (20,94 proc.) i „Pani Domu” (19,41 proc.). Najlepszą pozycję wśród tygodników opinii zajmuje „Newsweek”, który w rankingu ogółem jest na 8. miejscu (10,8 proc.), minimalnie wyprzedzając „Wprost” (10,7 proc.).

Tygodnikiprocent respondentówTele Tydzień38,14%Życie na Gorąco20,94%Pani Domu19,41%Przyjaciółka17,61%Chwila dla Ciebie17,22%NAJ15,95%Tina14,30%Newsweek10,80%Wprost10,70%Tele-Świat9,86%Gala9,73%Auto Świat9,55%Angora9,36%Polityka8,12%Twoje Imperium7,41%To i Owo6,76%Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,23%Teleprogramy4,91%Super TV4,72%Takie jest Życie4,58%Przekrój4,54%Motor4,07%Rewia3,86%Gość Niedzielny3,82%Imperium TV3,63%Forum1,76%Świat i Ludzie1,75%Tele Max1,66%Bella Relaks1,58%Jarmark1,14%Przewodnik Katolicki0,94%Tygodnik Siedlecki0,72%Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,64%Tygodnik Ostrołęcki0,61%Panorama Leszczyńska0,55%MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,31%City (tygodnik bezpłatny)0,30%Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,17%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników ma „Z Życia Wzięte” (11,26 proc.), które wyprzedza „Vivę!” (11,12 proc.) i „Komputer Świat” (9,41 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentówZ Życia Wzięte11,26%Viva11,12%Komputer Świat9,41%Bravo6,19%Sukcesy i Porażki4,22%Bravo Sport3,67%Świat Seriali3,48%Bravo Girl3,10%Cogito *2,45%Monitor Księgowego0,73%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest „Claudia”, którą wybiera 14,57 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Twój Styl” (12,3 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty” (11,26 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentówClaudia14,57%Twój Styl12,30%Cztery Kąty11,26%Olivia9,63%Poradnik Domowy9,20%Focus8,94%Mój Piękny Ogród7,46%Murator7,26%Auto Moto7,20%Świat Kobiety7,05%Mamo To Ja6,12%Dobre Rady6,07%Moje Mieszkanie5,87%Avanti5,70%National Geographic5,53%CKM5,47%Glamour4,82%Ładny Dom4,36%CD Action4,32%Cosmopolitan4,14%Auto Motor i Sport3,87%Pani3,80%Dziewczyna3,78%Uroda3,77%M jak mieszkanie3,75%PC Format3,70%Playboy3,68%Joy3,56%Moje Gotowanie3,35%Kuchnia3,30%Twoje Dziecko3,25%Zdrowie3,22%Dom & Wnętrze3,20%Popcorn3,19%Samo Zdrowie3,16%Przegląd Reader's Digest3,12%Dziecko3,05%Elle3,02%Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,85%Cienie i Blaski2,80%Kwietnik2,79%Komputer Świat Ekspert2,78%Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,75%Film2,40%Rodzice2,37%Świat Motocykli2,24%Burda2,22%Mój Piękny Dom2,21%Twist2,11%Vita2,10%Dobre Wnętrze2,05%Click2,03%Zwierciadło2,03%Logo1,85%Komputer Świat - Gry1,83%Twój Maluszek1,74%Majster1,67%Sekrety Serca1,51%Men's Health1,36%Zbuduj Dom1,24%Na ścieżkach życia1,22%Elle Decoration1,04%Sól i Pieprz1,01%Forbes0,96%Play0,95%Podróże0,91%Sukces0,89%Shape0,89%Architektura-Murator0,67%Voyage0,56%Żagle0,51%Fun Club0,48%Manager Magazin0,45%

Wśród dwumiesięczników do notowanego od dawna pisma „Pani Domu Poleca”, które czyta 5,43 proc. Polaków dołączył magazyn „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, czytany przez 4,85 proc. respondentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2006 roku do kwietnia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23754 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: City (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 i grudzień 2006 (próba 15998), MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 (próba 19856), Przewodnik Katolicki: listopad 2006 : marzec 2007 (próba 3930), Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 : styczeń 2007 (próba 11915), Cogito: listopad 2006 : styczeń 2007 (próba 11915), Komputer Świat Twój Niezbędnik: listopad 2006 : marzec 2007 (próba 3930).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów