18 proc. polskich internautów zamieściło kiedykolwiek komentarzw sieci na temat jakiegoś produktu, natomiast 26 proc. zadałodotyczące go pytanie - wynika z badania przeprowadzonego przezfirmę Gemius. Aktywni w tym zakresie są najczęściej mężczyźni wwieku 19-34 lata z wyższym wykształceniem.
Ogółem co najmniej raz z możliwości zakupu produktu lub usługi wsieci skorzystało 66 proc. polskich internautów. Tacy użytkownicyczęściej (23 proc. wskazań) zamieszczają w internecie komentarzedotyczące poszczególnych marek oraz zadają pytania na ten temat (31proc.), natomiast 85 proc. deklaruje, że sieć jest dla nich głównymźródłem wiedzy o produktach i usługach. 78 proc. osób kupujących winternecie wzoruje się na przeczytanych opiniach i komentarzach,przy czym za wiarygodne uważa je 49 proc., a za niewarte zaufania -33 proc.

W internecie najczęściej poszukiwane są informacje o książkach,filmach i muzyce (57 proc. wskazań), sprzęcie i akcesoriachkomputerowych (49 proc.), akcesoriach RTV/AGD (48 proc.),samochodach (44 proc.) i usługach telekomunikacyjnych (44 proc.).15 proc. użytkowników sieci szuka w niej danych na temat usługfinansowych i ubezpieczeń, 14 proc. - na temat materiałówbudowlanych, a 7 proc. - na temat żywności i chemiigospodarczej.
Badanie opinii polskich internautów o informacjach w sieci natemat produktów i usług zostało zrealizowane przez firmę Gemius wdniach 10-17 czerwca bieżącego roku. Ankiety emitowane na stronachinternetowych wypełniło 1000 osób powyżej 15. roku życiastanowiących grupę reprezentatywną użytkowników internetu wPolsce.











