59 proc. Polaków kosmetyki nadal kupuje przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, jednak 17 proc. z nich, wcześniej wybiera towar na podstawie informacji z internetu.
Co szósty badany zazwyczaj zarówno szuka, jaki zamawia kosmetyki wyłącznie przez internet. Tyle samo ankietowanych najpierw sprawdza informacje o produktach w sieci, a następnie idzie do sklepu, gdzie ostatecznie je kupuje.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/trendy-po-koronawirusie-e-handel-lokalnosc-i-zwracanie-uwagi-na-ceny ##
12 proc. woli w pierwszej kolejności udać się do punktu handlowego, obejrzeć i wybrać kosmetyki, które następnie zamawia online - po znalezieniu najlepszej oferty. 41 proc. badanych idzie od razu do sklepu stacjonarnego, wybiera produkty i kupuje je na miejscu. Co ciekawe, znajomych lub rodziny radzi się i wybiera rekomendowane przez nich produkty tylko 3 proc. pytanych.

Po kosmetyki do internetu. Decyduje wygoda i szybkość
Ponad dwie trzecie badanych uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas.
Sześć na dziesięć badanych osób uważa, że tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gfk-handel-internetowy-w-polsce-dalej-sie-umacnia ##
Zdaniem 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość rozmowy ze sprzedawcą w punkcie handlowym i skorzystanie z porady ważne jest dla 37 proc.
- Co ciekawe, jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, ankietowani coraz mniej obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych w sieci. Z tego powodu zakupów w internecie unikało w grudniu zeszłego roku aż 28 proc. badanych, w marcu już 23 proc., natomiast teraz 19 proc. Systematyczny spadek wynika prawdopodobnie z coraz większej popularności tego typu zakupów i bezpośredniego „wypróbowania” tej ścieżki przez część osób, zwłaszcza w trakcie zamrożenia gospodarki. Bardzo duże znaczenie może mieć także systematyczna edukacja społeczeństwa na tematy cyberbezpieczeństwa, co przekłada się na większą świadomość, jak bezpiecznie korzystać z internetu i niweluje wcześniejsze obawy – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Badanie zostało zrealizowane w czerwcu 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 200 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.











