Coca-Cola najwartościowszą marką świata, szybki wzrost Apple (wideo)

Po raz dwunasty z rzędu Coca-Cola znalazła się na czele corocznego rankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe marki świata. Największy wzrost zanotowało Apple.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wartość marki Coca-Cola oszacowano na 71,9 miliarda dolarów, co w porównaniu z zeszłym rokiem oznacza wzrost o 2 proc. Podobnie jak przed rokiem kolejne miejsca zajęły IBM, Microsoft, Google, GE, McDonald's i Intel.

Z siedemnastej na ósmą pozycję (po raz pierwszy do czołowej dziesiątki) awansowało Apple, które odnotowało najwyższy w całej stawce 58-proc. wzrost wartości swojej marki - do 33,5 miliarda dolarów.

Dobrymi wynikami mogą się pochwalić także inni potentaci sektora technologicznego i internetowego, tacy jak Google (wzrost o 27 proc.), Samsung (o 20 proc.), Amazon (o 32 proc.),  eBay (o 16 proc.),  Panasonic (o 16 proc.) i Adobe (o 15 proc.).

Tymczasem z czołowej dziesiątki wypadła Nokia (spadek z 8. na 14. miejsce), której wartość spadła o 15 proc. (do 25,1 mld USD).

Z kolei trójka debiutujących na liście marek to Nissan, John Deere oraz HTC.

W sklasyfikowanej setce 49 marek pochodzi z USA (w tym cała pierwsza dziesiątka), 10 z Niemiec, po 7 z Francji i Japonii, po 5 ze Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, po 3 z Holandii i Włoch, po 2 z Hiszpanii, Kanady, Korei Południowej i Szwecji, a po 1 z Finlandii, Meksyku i Tajwanu.

 

RANKING BEST GLOBAL BRANDS 2011

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"