Wartość marki Coca-Cola oszacowano na 71,9 miliarda dolarów, co w porównaniu z zeszłym rokiem oznacza wzrost o 2 proc. Podobnie jak przed rokiem kolejne miejsca zajęły IBM, Microsoft, Google, GE, McDonald's i Intel.
Z siedemnastej na ósmą pozycję (po raz pierwszy do czołowej dziesiątki) awansowało Apple, które odnotowało najwyższy w całej stawce 58-proc. wzrost wartości swojej marki - do 33,5 miliarda dolarów.
Dobrymi wynikami mogą się pochwalić także inni potentaci sektora technologicznego i internetowego, tacy jak Google (wzrost o 27 proc.), Samsung (o 20 proc.), Amazon (o 32 proc.), eBay (o 16 proc.), Panasonic (o 16 proc.) i Adobe (o 15 proc.).
Tymczasem z czołowej dziesiątki wypadła Nokia (spadek z 8. na 14. miejsce), której wartość spadła o 15 proc. (do 25,1 mld USD).
Z kolei trójka debiutujących na liście marek to Nissan, John Deere oraz HTC.

W sklasyfikowanej setce 49 marek pochodzi z USA (w tym cała pierwsza dziesiątka), 10 z Niemiec, po 7 z Francji i Japonii, po 5 ze Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, po 3 z Holandii i Włoch, po 2 z Hiszpanii, Kanady, Korei Południowej i Szwecji, a po 1 z Finlandii, Meksyku i Tajwanu.
RANKING BEST GLOBAL BRANDS 2011











