Coca-Cola najwartościowszą marką świata, szybki wzrost Google

Coca-Cola po raz kolejny znalazła się na czele corocznego rankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe marki świata. Największym wzrostem mogą się pochwalić Google i Apple.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wartość marki Coca-Cola oszacowano na 70,5 miliarda dolarów, co w porównaniu z zeszłym rokiem oznacza wzrost o 2 proc. Podobnie jak przed rokiem kolejne dwa miejsca zajęły IBM i Microsoft - obie odnotowały wzrost o 7 proc.

Z siódmej na czwartą pozycję awansowało Google, które odnotowało 36-proc. wzrost wartości swojej marki - do 43,6 miliarda dolarów. O trzy miejsca w górę (z 20. na 17.) poszybowało także Apple, z najwyższym w całej stawce wzrostem o 37 proc. - do 21,1 miliarda dolarów.

W sklasyfikowanej setce 49 marek pochodzi z USA, 10 z Niemiec, 9 z Francji, 6 z Japonii, po 5 ze Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, po 3 z Włoch i Holandii, po 2 z Hiszpanii, Kanady, Korei Południowej i Szwecji, a po 1 z Finlandii i Meksyku.

Pełny ranking Best Global Brands 2010 (w nawiasach szacowana wartość marek w miliardach dolarów):

1. Coca-Cola (70,5) 2. IBM (64,7) 3. Microsoft (60,9) 4. Google (43,6) 5. GE (42,8) 6. McDonald's (33,6) 7. Intel (32,0) 8. Nokia (29,5) 9. Disney (28,7) 10. HP (26,9) 11. Toyota (26,2) 12. Mercedes-Benz (25,2) 13. Gillette (23,3) 14. Cisco (23,2) 15. BMW (22,3) 16. Louis Vuitton (21,9) 17. Apple (21,1) 18. Marlboro (20,0) 19. Samsung (19,5) 20. Honda (18,5) 21. H&M (16,1) 22. Oracle (14,9) 23. Pepsi (14,1) 24. American Express (13,9) 25. Nike (13,7) 26. SAP (12,8) 27. Nescafe (12,8) 28. Ikea (12,5) 29. J.P. Morgan (12,3) 30. Budweiser (12,3) 31. UPS (11,8) 32. HSBC (11,6) 33. Canon (11,5) 34. Sony (11,4) 35. Kellogg's (11,0) 36. Amazon (9,7) 37. Goldman Sachs (9,4) 38. Nintendo (9,0) 39. Thomson Reuters (9,0) 40. Citi (8,9) 41. Dell (8,9) 42. Philips (8,7) 43. eBay (8,5) 44. Gucci (8,3) 45. L'Oreal (8,0) 46. Heinz (7,5) 47. Accenture (7,5) 48. Zara (7,5) 49. Siemens (7,3) 50. Ford (7,2) 51. Colgate (6,9) 52. Morgan Stanley (6,9) 53. Volkswagen (6,9) 54. BlackBerry (6,8) 55. MTV (6,7) 56. AXA (6,7) 57. Nestle (6,5) 58. Danone (6,4) 59. Xerox (6,1) 60. KFC (5,8) 61. Sprite (5,8) 62. Adidas (5,5) 63. Audi (5,5) 64. Avon (5,1) 65. Hyundai (5,0) 66. Yahoo! (5,0) 67. Allianz (4,9) 68. Santander (4,8) 69. Hermes (4,8) 70. Caterpillar (4,7) 71. Kleenex (4,5) 72. Porsche (4,4) 73. Panasonic (4,4) 74. Barclays (4,2) 75. Johnson&Johnson (4,2) 76. Tiffany & Co. (4,1) 77. Cartier (4,1) 78. Jack Daniels (4,0) 79. Moet & Chandon (4,0) 80. Credit Suisse (4,0) 81. Shell (4,0) 82. Visa (4,0) 83. Pizza Hut (4,0) 84. Gap (4,0) 85. Corona (3,8) 86. UBS (3,8) 87. Nivea (3,7) 88. Adobe (3,6) 89. Smirnoff (3,6) 90. 3M (3,6) 91. Ferrari (3,6) 92. Johnnie Walker (3,6) 93. Heineken (3,5) 94. Zurich (3,5) 95. Armani (3,4) 96. Lancome (3,4) 97. Starbucks (3,3) 98. Harley-Davidson (3,3) 99. Campbell's (3,2) 100. Burberry (3,1)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"