Coca-Cola rusza z kompleksowym przetargiem na usługi marketingowe

Koncern Coca-Cola poinformował, że rozpoczyna globalny przegląd agencji świadczących dla niego szeroko pojęte usługi marketingowe. Obejmuje on m.in. strategię, kreację,obsługę mediową i potrwa do końca 2021 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola rusza z kompleksowym przetargiem na usługi marketingowe

Celem rozpoczętego przeglądu jest obniżenie kosztów marketingu i skonsolidowanie obsługi marketingowej.

Przegląd obejmie kreatywność, zarządzanie produkcją, marketing oparty na zakupach i marketing eksperymentalny oraz "usługi, które wymagają znaczących inwestycji ze strony naszych marek” - poinformowała Coca-Cola.

„Zdecydowaliśmy się na całkowite przeprojektowanie modeli naszych mediów i agencji kreatywnych, aby dostosować strategiczne, operacyjne i komercyjne potrzeby naszej nowej, sieciowej organizacji - powiedział rzecznik firmy.  - Będzie to wymagało pełnego przeglądu naszych praktyk związanych z obsługą mediową i kreatywnym planowaniem oraz zakupami, a także współpracy z dostawcami mediów, agencjami kreatywnymi oraz relacji handlowych na całym świecie”.

Finał przetargu - styczeń 2020 roku

Coca-Cola planuje przeprowadzić oddzielne, ale skoordynowane przeglądy dla obsługi mediowej i kreacji, począwszy od pierwszego kwartału przyszłego roku, pod kierunkiem działów marketingu i zakupów. Firma planuje wprowadzić „skonsolidowany wykaz” agencji, zarówno w zakresie obsługi mediowej, jak i kreatywnej odpowiednio do trzeciego kwartału 2021 r. I stycznia 2022 r.

Coca-Cola nie wymieniła agencji kreatywnych biorących udział w przeglądzie, ale poinformowała, że ​​udział w nim wezmą globalni operatorzy po stronie mediowej,w tym MediaCom (WPP GroupM), UM (Grupa Interpublic), Starcom (Publicis Groupe) i Carat (Dentsu).

W części dotyczącej obsługi kreatywnej Coca-Coli doradza PwC,w części dotyczącej obsługi mediowej - MediaSense.

Przegląd zaczyna się, gdy Coca-Cola jest w drodze do „fundamentalnej transformacji i radykalnej poprawy skuteczności i wydajności swoich inwestycji marketingowych” - informuje firma. Nowa struktura agencji ma być „kluczowym elementem naszej podróży do cyfrowej transformacji, która będzie napędzać naszą działalność”.

Portfolio mniejsze o połowę

Przegląd agencji jest następstwem październikowego ogłoszenia, że Coca-Cola planuje wyeliminować ze swojego składu 200 marek, w tym Tab, Zico i Odwalla, redukując portfolio brandów o połowę. -  Pozwoli to firmie „pozostać prawdziwie zorientowaną na konsumenta”, jednocześnie „skupiając się na tych markach, które można skalować, aby generować zyski w perspektywie długoterminowej” - powiedział James Quincey, dyrektor generalny Coca-Cola.

Quincey przedstawił też globalną inicjatywę mającą na celu zmianę podejścia marketingowego w celu zwiększenia efektywności i obniżenie kosztów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/coca-cola-restrukturyzuje-marketing-zwolnienia-prace-straci-4-tys-osob-koronawirus-dlaczego,7170482680830081a ##

- Jest to najwyższy priorytet, a dotychczasowe prace potwierdziły możliwość trwałego obniżenia naszych wydatków dzięki naszym sprawdzonym metodologiom zaopatrzenia i innym dźwigniom wydajności, przy jednoczesnym utrzymaniu i poprawie skuteczności marketingu - powiedział.

Dodał, że firma nie ma celu oszczędnościowego, ale raczej skupi się na „ulepszaniu procesów, eliminowaniu powielania i optymalizacji wydatków na takie rzeczy, jak agencje zewnętrzne”, aby „zwiększyć efektywność i móc zainwestować w marki".

Coca-Cola wydaje 4 miliardy dolarów na reklamę w mediach na całym świecie (w 2019 roku). Firma odczuwa skutki pandemii - jej przychody spadły o 9 proc. w III kwartale br.

Kreacje reklamowe Coca-Coli przygotowuje m.in. agencja Wieden+Kennedy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów