James Quincey, prezes Coca-Coli powiedział, że przejęcie Costa Coffee stworzy jego firmie nowe możliwości rozwoju, bo dotąd nie miała żadnej globalnej marki w segmencie gorących napojów, a tej sieci pozwoli wzmocnić jej markę na świecie.
Costa Coffee ma obecnie 2,4 tys. lokali w Wielkiej Brytanii i kolejnych 1,4 tys. na świecie, z tego 150 w Polsce. Firma zapowiadała podwojenie liczby kawiarni na naszym rynku w najbliższych latach.
Dzięki tej transakcji koncern Coca-Coli będzie mógł wprowadzić ofertę produktów opartych na kawie, sprzedawanych w sklepach.
Finalizacja transakcji, którą wyceniono na 3,9 mld funtów spodziewana jest w pierwszej połowie 2019 roku. Będzie uzależniona od koniecznych zgód m.in. organów nadzorujących koncentracje oraz od udziałowców Whitbread.
Whithbread jest właścicielem Costa Coffee od 1995 roku. Wtedy sieć liczyła 19 kawiarni, a firma kupiła ją za 19 mln funtów.

Pod koniec sierpnia koncern Nestle który jest właścicielem takich marek, jak Kit Kat, Winiary
zawarł umowę licencyjną
z siecią kawiarni Starbucks, na mocy której nabył wieczyste prawa do sprzedaży jej kaw i herbat. Wartość transakcji wynosi 7,15 mld dolarów











