Coraz więcej na reklamę

Wzrosły wydatki na reklamę w mediach w 2003 roku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wydatki na reklamę w mediach, bez uwzględnienia rabatów, wzrosły w 2003 roku do ponad 11,3 mld zł - poinformował we wtorek na konferencji podsumowującej rok 2003 w przemyśle reklamowym prezes Expert-Monitor, Piotr Słaby.

"Według naszych szacunków, które nie uwzględniają udzielanych rabatów i upustów, wydatki reklamowe w ubiegłym roku wzrosły do 11,3 mld zł" - powiedział Słaby.

Poinformował, że pozycję lidera w rynku reklamowym utrzymała telewizja, choć udział jej spadł do 58,39 proc., z 62,74 proc. rok wcześniej. Magazyny miały w 2003 roku 14,19 proc. rynku reklamowego, gazety 13,49 proc., radio 8,05 proc., outdoor 5 proc. a kina 0,87 proc.

Według danych Expert-Monitor, firmy monitorującej rynek reklamowy, w 2002 roku wydatki reklamowe wyniosły 10,2 mld zł. (bez rabatów)

"W 2004 roku także spodziewam się wzrostu wydatków reklamowych" - powiedział Słaby, nie podając szacunków.

W 2003 roku nadal najchętniej reklamowano żywność (ponad 20 proc. wydatków), na drugim miejscu pozostała edukacja (ok. 13 proc.), a na trzecim telekomunikacja (ponad 10 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą