Z badania przeprowadzonego pod koniec lipca przez Open Research br. wynika, że Polacy są patriotami na zakupach jeszcze bardziej niż w latach ubiegłych i chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt, który kupują.
Prawie co drugi kupujący (47 proc.) deklaruje się jako zdecydowany patriota/ patriotka w tym zakresie, 44 proc. jest raczej zainteresowanych krajem pochodzenia kupowanego towaru, a tylko 9 proc. badanych nie interesuje się tym, skąd pochodzi nabywany produkt.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzadziej-chodzimy-do-sklepow-ale-wiecej-kupujemy-na-raz ##
Dziewięć na dziesięć przebadanych osób twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu danego produktu.

Najbardziej pochodzeniem nabywanych rzeczy interesują się młodzi ludzie w wieku 20-30 lat, mniejsze zainteresowanie występuje wśród osób starszych. Większość konsumentów w Polsce coraz częściej sprawdza skąd pochodzi produkt, który wkładają do koszyka. 43 proc. konsumentów zawsze to sprawdza.
Polskość produktu zachęca do zakupu już co 9. Polaka - to o 17 proc. więcej niż w poprzednim pomiarze.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-czwarty-polak-zrezygnowal-z-placenia-gotowka-coraz-popularniejsze-platnosci-zblizeniowe-i-mobilne ##

Polacy patriotami na zakupach
Znaczenie polskości produktu dla konsumentów jest szczególnie duże w kategorii spożywczej – ponad 80 proc., w przypadku kosmetyków, odzieży i obuwia oraz leków to ok. 60 proc. Kosmetyki i leki bez recepty notują duży wzrost chęci zakupu polskich produktów w porównaniu do ubiegłych lat. Mniejsze znaczenie pochodzenia produktu z Polski ma znaczenie w przypadku sprzętu RTV i AGD.

Z jakiego powodu wspieramy polskie produkty? Najważniejsze są: dobra jakość, wsparcie gospodarki i wsparcie polskich firm. Szczególnie młodzi ludzie wspierać chcą w ten sposób polskie firmy i gospodarkę, starsi respondenci wskazują na wysoką jakość, zdrowie, czystość i ekologiczność polskich wytworów.
Nowością jest duma z polskich produktów – szczególnie silna wśród mężczyzn w Polsce, zarówno młodych, jak i starszych. Cena polskich produktów jest mniej istotna – tylko 8 proc. kieruje się nią dokonując wyboru zakupowego.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-czasie-pandemii-nauczylismy-sie-piec-robic-przetwory-i-zapasy ##
Badanie przeprowadzono w lipcu br. na reprezentatywnej próbie Polaków; N=814. Metoda: Omnibus techniką on-line, według wystandaryzowanego kwestionariusza.











