Prezes Cracovii: wszyscy sponsorzy przestali nam płacić, Comarch wstrzymał finansowanie OSC Lille

Janusz Filipiak, prezes firmy informatycznej Comarch i należącego do niej klubu sportowego Cracovia Kraków, stwierdził, że wskutek zawieszenia rozgrywek wszyscy sponsorzy klubu wstrzymali płatności. Z drugiej strony Comarch nie płaci już za sponsoring francuskiemu klubowi piłkarskiemu OSC Lille.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Sponsorzy przestali nam płacić. Nie chodzi o Canal+, ale o naszych sponsorów. Nie chcę ich wymieniać z nazwy, bo to zrobili praktycznie wszyscy bez wyjątku - poinformował Janusz Filipiak w rozmowie z WP SportoweFakty. - Można to zrozumieć, bo jeśli nie gramy, to ich nie reklamujemy, czyli nie realizujemy umów - dodał.

Filipiak to pierwszy prezes dużego klubu sportowego, który otwarcie opowiedział o konsekwencjach finansowych epidemii koronawirusa. Do Cracovii należą drużyna występująca w piłkarskiej PKO BP Ekstraklasie oraz zespół grający w Polskiej Hokej Lidze.

Obie ligi zostały zawieszone w połowie marca. Władze ligi hokejowej zdecydowały, że obecny sezon nie zostanie już dokończony, natomiast mecze PKO BP Ekstraklasy wrócą najwcześniej pod koniec kwietnia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ekstraklasa-pilkarska-zawieszone-mecze-canal-cyfrowy-polsat-i-eleven-sports-oplaty-od-klientow,7170727920887425a ##

Rada nadzorcza Ekstraklasy w drugiej połowie marca wydała uchwałę pozwalającą klubom obniżyć kontrakty z zawodnikami do 50 proc., przy czym nie niżej niż do kwoty 10 tys. zł. Janusz Filipiak poinformował, że w Cracovii aneksy do umów zmniejszające wynagrodzenie o 50 proc. podpisali już wszyscy piłkarze z wyjątkiem trzech-czterech.

- Jestem mile zaskoczony postawą zawodników. Niższe kontrakty będą obowiązywały do pierwszego meczu, z publicznością, czy bez - zaznaczył.

Cracovia ma ponad 10 mln zł od sponsorów

Właścicielem i sponsorem głównym Cracovii jest firma informatyczna Comarch kontrolowana przez Janusza Filipiaka i jego żonę Elżbietę. Wśród sponsorów klubu są też Puma, iMed24, STS, Coca-Cola oraz producenci napojów Black, 4Move i Frugo.

Według sprawozdania finansowego w 2018 roku klub zanotował 10,74 mln zł wpływów z reklamy i sponsoringu, a rok wcześniej - 12 mln zł. To więcej niż z praw mediowych (wzrost rok do roku z 6,83 do 8,44 mln zł), kompleksów sportowych (spadek z 3,64 do 3,49 mln zł) oraz biletów i karnetów (spadek z 1,85 do 1,07 mln zł).

Ogółem w 2018 roku Cracovia zanotowała 29,67 mln zł przychodów i 5,43 mln zł zysku netto, wobec 32,37 mln zł wpływów i 4,34 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Filipiak w wywiadzie dla TVP Sport zaznaczył, że Cracovia w związku ze wstrzymaniem rozgrywek ma obecnie, podobnie jak wiele klubów piłkarskich, duże problemy z płynnością finansową. - Do 10 kwietnia musimy wypłacić wynagrodzenia za marzec, które obcięliśmy o 25 procent. Ale tych pieniędzy już po redukcjach też nie mamy. To już przestaje być zabawne - stwierdził. - Piłkarze przychodzą i się pytają: „Podpiszę obniżkę, ale czy te pieniądze dostanę?”. To jest dobre pytanie. Ale chcę zaznaczyć – to dotyczy nie tylko Cracovii, ale i wszystkich klubów - dodał.

grafika

Comarch wstrzymał sponsorowanie OSC Lille

Firma Comarch na początku ub.r. została sponsorem francuskiego klubu piłkarskiego OSC Lille, chciała w ten sposób wesprzeć swoją ekspansję biznesową w tym kraju. Umowa obowiązuje do końca bieżącego sezonu.

Janusz Filipiak przyznał, że w obecnej sytuacji Comarch też przestał płacić OSC Lille za sponsoring. - Cracovii też musieliśmy nieco obciąć budżet. Mało kto to rozumie, ale kiedy nie świadczy się usługi, a kluby w tej chwili nie świadczą usług, to sponsorzy - na bazie kodeksu cywilnego - nie mogą płacić za usługi, które nie są świadczone - uzasadnił.

Zapowiedział, że Comarch może zmniejszyć zaangażowanie finansowe w Cracovię, ale nie wycofa się z klubu. - Na pewno rozważymy stopień zaangażowania. On na skali nie będzie wynosił zero, ale też nie sięgnie 100 procent jak do tej pory. Wiem jedno. Klub utrzymamy - stwierdził.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/canal-nie-zaplaci-za-zawieszone-rozgrywki-pilkarskie-ligue-1-ta-informacja-zmrozila-wiele-osob-w-swiecie-pilki,7170726580365441a ##

Comarch ma zdywersyfikowane wpływy, liczy się z przejściowym spadkiem

W drugiej połowie marca Comarch w komunikacie giełdowym opisał wpływ epidemii na jego działalność. Poinformował, że wstrzymano podróże służbowe i na szerszą skalę wprowadzono zdalny tryb pracy.

Firma dodała, że w krajach, w których w związku z epidemią ograniczono przemieszczanie się ludzi, może zanotować przejściowy spadek przychodów sprzedażowych, przy czym nie można obecnie oszacować, jak głęboki on będzie. - Na wyniki finansowe osiągane w najbliższych okresach wpływ będą miały także: czas trwania epidemii, dalsze ograniczenia administracyjne w funkcjonowaniu państw, ograniczenia nakładane na przedsiębiorców, możliwość wykorzystania pakietów pomocowych uruchamianych przez poszczególne kraje, a także zmienność kursów walutowych i kondycja finansowa klientów spółki - wyliczyła.

Comarch podkreślił, że jego działalność „jest bardzo dobrze zdywersyfikowana pod względem branżowym, produktowym i geograficznym, a bieżąca sytuacja nie stanowi zagrożenia dla stabilności finansowej przedsiębiorstwa”.

W ub.r. grupa kapitałowa Comarch zanotowała 1,44 mld zł przychodów sprzedażowych i 116,2 mln zł zysku netto, wobec 1,37 mld zł i 32,4 mln zł zysku netto rok wcześniej. Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, w piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 177 zł, co daje kapitalizację w wysokości 1,44 mld zł.

CCC wycofuje się ze sponsoringu grupy kolarskiej

W zeszłym tygodniu Dariusz Miłek, szef rady nadzorczej i główny akcjonariusz firmy obuwniczej CCC, zapowiedział, że w związku z kryzysem wywołanym przez epidemię spółka nie będzie już sponsorować zespołu kolarskiego CCC Team. - Firma musi się z tego wycofać w miarę po małych kosztach, bo kolarze nie świadczą usług - uzasadnił.

W minionym kwartale, w związku z zamknięciem jej sklepów stacjonarnych z powodu epidemii koronawirusa, grupa CCC zanotowała spadek wpływów sprzedażowych w tych punktach o 26 proc. do 528 mln zł. - Nie ma czasu na żarty. Nie tniemy kosztów scyzorykiem, tylko napierdzielamy siekierą - opisał obrazowo Dariusz Miłek.

- Rozumiem decyzję pana Miłka o wycofywaniu się z kolarstwa. Jemu pada cały biznes. Ma pozamykane sklepy stacjonarne i poniesie kolosalne straty - skomentował to Janusz Filipiak. - A na korzyść Comarchu działa to, że sprzedajemy usługi wirtualne. Cały czas obserwujemy biznesowy barometr firmy i on nie wygląda źle - zapewnił.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online