Cyfra+ -marketing bezpośredni w hipermarketach

Arteria - firma marketing service - oraz Cyfra+ zakończyły pierwszy etap sprzedaży oferty platformy cyfrowej za pośrednictwem InfoCentra

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Arteria - firma marketing service - oraz Cyfra+ zakończyły pierwszy etap sprzedaży oferty platformy cyfrowej za pośrednictwem InfoCentra. W przedsięwzięciu tym wykorzystano nową arterię komunikacyjną, jaką stanowią hipermarkety. W skali roku galerie handlowe odwiedza ponad dziesięć milionów klientów.

Po raz pierwszy na dużą skalę zdecydowano się wykorzystać nowe, dotychczas słabo eksploatowane medium komunikacyjne - duże centra handlowe. Umożliwiło to zarówno aktywne, jak i efektywne wykorzystanie narzędzi marketingu bezpośredniego w dotarciu do potencjalnego klienta. W skali roku ponad połowa z dziesięciu milionów klientów hipermarketów zadeklarowała, że widziała stoisko Cyfry+. Statystyki wykazały, że przez rok ponad milion osób zapytało o produkt lub uczestniczyło w promocjach. Oznacza to, że nowe medium komunikacyjne, jakim są galerie handlowe, to jedno z najskuteczniejszych miejsc do prowadzenia efektywnych działań sprzedażowych i promocji brandu.

- Wykorzystaliśmy przewagę, jaką dają hipermarkety - tj. traffic na wysokim poziomie (ilość klientów, ich rotacja) oraz nastawienie na kupowanie - powiedziała Joanna Muczyńska, dyrektor działu wsparcia sprzedaży w firmie Arteria, odpowiedzialna za projekt dla Cyfry+.

- Na bieżąco badaliśmy też poziom zainteresowania wśród klientów hipermarketu. Reagowaliśmy na spadek zainteresowania, przenosząc InfoCentra w inne miejsca - na przykład do nowo otwartych galerii handlowych. Pozwalało to na prowadzenie i utrzymywanie efektywnej sprzedaży.

Najważniejszy cel działania InfoCentrów to pozyskanie nowych abonentów Cyfry+. Aktywność wspierająca sprzedaż opierała się na kilku elementach:

- Pełna prezentacja produktu i edukacja potencjalnych klientów. Było to możliwe dzięki wyszkolonemu personelowi. Do każdego stoiska dedykowano czteroosobową załogę. W sumie, przy całym projekcie (zarówno w regionie jak i w centrali w Warszawie) pracowało ponad 100 osób.

- Kompleksowa obsługa klientów. Każdy zainteresowany otrzymywał pełen pakiet informacji dotyczących produktu i usługi. W przypadku zakupu - w InfoCentrze mógł dopełnić wszelkich formalności. Oszczędność czasu klienta to zaleta scentralizowanego systemu obsługi.

- Promocje sprzedażowe. Organizowano je cyklicznie, wykorzystując preteksty sezonowe i nowości (święta, nowe programy, wydarzenia sportowe, muzyczne itp.) Promocje obejmowały konkursy z nagrodami, zabawy, udział znanych osób a także materiały POS. W ciągu jednego roku przeprowadzono 420 promocji sprzedażowych i rozdano 500 000 ulotek.

Oprócz działań sprzedażowych, celem projektu było także budowanie pozytywnego wizerunku marki Cyfra+ . Wysoki efekt rozpoznawalności osiągnięto dzięki usytuowaniu stoisk w miejscach o tzw. high traffic rate (wysokim wskaźniku ruchu), czyli w najczęściej odwiedzanych galeriach handlowych. Dzięki czemu wielu klientów hipermarketu nastawionych na zakupy ma kontakt z promowanym brandem. Taka forma promocji jest skuteczniejsza niż w przypadku innych nośników np. billboardów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online