Cyfrowy Polsat ze wzrostem przychodów i zysku, mniej klientów prepaidowych i wpływów ze stacji tv

W minionym półroczu grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 4,86 mld zł wpływów ze sprzedaży i 553,1 mln zł zysku netto. Liczba klientów prepaidowych usług telefonicznych spadła o ponad 20 proc., zmalały też wpływy i zysk EBITDA firmy w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat ze wzrostem przychodów i zysku, mniej klientów prepaidowych i wpływów ze stacji tv
Tobias Solorz

Wpływy grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży zwiększyły się z 4,81 mld zł w pierwszej połowie ub.r. do 4,86 mld zł w minionym półroczu. Wynika to głównie ze wzrostu przychodów ze sprzedaży sprzętu - z 363,9 do 491,9 mln zł.

Jednocześnie firma nieznacznie ograniczyła koszty operacyjne - z 3,99 do 3,9 mld zł. Najbardziej zmalały jej wydatki techniczne i na rozliczenia międzyoperatorskie - z 1 mld zł do 951,7 mln zł.

W efekcie zysk firmy z działalności operacyjnej wyniósł w minionym półroczu 974,2 mln zł (wobec 830,3 mln zł rok wcześniej), a zysk netto - 553,1 mln zł (przed rokiem: 409,4 mln zł). Zysk EBITDA wzrósł w skali roku z 1,78 do 1,89 mld zł, a marża EBITDA - z 37,1 do 39 proc.

Jednocześnie Cyfrowy Polsat zwiększył wydatki inwestycyjne - z 240,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 383 mln zł w minionym półroczu.

grafika



W segmencie usług dla klientów (czyli głównie telefonii, internetu i płatnej telewizji) grupa Cyfrowy Polsat miała w minionym półroczu 4,27 mld zł wpływów ze sprzedaży i 1,63 mld zł zysku EBITDA (wobec odpowiednio 4,18 i 1,5 mld zł rok wcześniej).

Natomiast w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej zanotowała spadek wpływów sprzedażowych z 749,4 do 694 mln zł i zysku EBITDA z 281,8 do 263,5 mln zł. Firma wyjaśnia, że wynika to z faktu, że w czerwcu ub.r. Telewizja Polsat transmitowała piłkarskie Euro 2016, co zapewniło wyższą oglądalność i większe wpływy z reklam.

- Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu były zgodne z naszą długoterminową strategią. Łączna oglądalność Grupy Telewizji Polsat w komercyjnej grupie widzów 16-49 wyniosła w drugim kwartale 24,9 proc., na co złożyło się 12,6 proc. udziału stacji Polsat i 12,3 proc. udziału naszych kanałów tematycznych. To kolejny kwartał, kiedy odnotowujemy lepszą od całego rynku reklamy TV dynamikę przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu - nasze przychody na stabilnym rynku po raz kolejny wzrosły - zaznacza Maciej Stec, Członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

grafika


Na koniec czerwca br. firma miała sprzedanych 16,27 mln jednostkowych usług (RGU), o 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. O ile liczba usług w modelu abonamentowym wzrosła o 4,2 proc. do 13,42 mln, o tyle liczba tych w modelu prepaidowym zmalała aż o 25,5 proc. do 2,85 mln. Jest to związane głównie z obowiązkiem rejestracji telefonicznych kart prepaid do końca stycznia br. W konsekwencji liczba sprzedanych usług telefonicznych w modelu prepaidowym zmniejszyła się o 856,6 tys. (czyli 24,7 proc.) do 2,62 mln.

Liczba klientów abonamentowych Cyfrowego Polsatu zmalała natomiast o 0,7 proc. do 5,82 mln. Jednocześnie średnie miesięczne przychody (ARPU) od abonenta wzrosły o 1,4 proc. do 89,6 zł, a wskaźnik rezygnacji (churn) zmalał o 0,4 pkt proc. do 8,6 proc.

- Zgodnie z założeniami realizowanej strategii multiplay zwiększyliśmy w drugim kwartale nasycenie bazy usługami zintegrowanymi, odnotowaliśmy wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego i utrzymaliśmy niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług. To kolejny kwartał, kiedy znacząco przyrosła liczba usług kontraktowych telefonii komórkowej, płatnej telewizji oraz Internetu mobilnego. Już blisko jedna czwarta naszych abonentów korzysta z usług zintegrowanych, a niski wskaźnik churn oraz wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego świadczą nie tylko o skuteczności naszych działań i atrakcyjności oferty, ale także o zadowoleniu klientów ze świadczonych przez nas usług - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu.

grafika


Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"