Cztery grupy młodych internautów czytających newsy, najaktywniejsi Poszukiwacze i Aktywiści

Pod względem korzystania z treści informacyjnych w sieci młodzi Amerykanie, z tzw. pokolenia millennials, dzielą się na cztery grupy. Najmniej skłonni są płacić za treści Luzacy, najwięcej zaś Aktywiści. Z kolei Poszukiwacze najczęściej dyskutują na temat bieżących informacji ze swoimi znajomymi - wynika z badań American Press Institute i agencji Associated Press.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według autorów badania obecne pokolenie Millennials w USA (osób w wieku od 18 do 34 lat) pod względem korzystania z newsów publikowanych w internecie nie stanowi bynajmniej jednolitej społeczności czytelników. Można wśród nich wyróżnić cztery grupy użytkowników, którzy w odmienny sposób konsumują internetowe newsy, inaczej też podchodzą do kwestii płacenia za nie i czerpania informacji z innych źródeł niż sieć.

grafika

Pierwsza z grup, zwana przez badaczy Luzakami, to osoby w wieku 18-24 lata, którzy stanowią 34 proc. badanych. Według zebranych danych są to internauci, którzy nie założyli jeszcze rodzin, a ich zawodowa kariera dopiero startuje. Tego rodzaju użytkownicy nie przywiązują zbytniej wagi do śledzenia newsów w sieci - 53 proc. przyznaje, że zagląda do internetu po to, by być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami. 49 proc. Luzaków wykorzystuje wiedzę zdobytą na podstawie newsów w rozmowach ze swoimi znajomymi, a jedynie 31 proc. z nich płaci subskrypcje za dostęp do serwisów z bieżącymi informacjami. Wśród tej grupy jest najwięcej (73 proc.) respondentów, którzy wykorzystują internet do rozrywki - słuchania muzyki, oglądania telewizji lub filmów.

grafika

Pod względem aktywności w poszukiwaniu newsów w sieci do Luzaków podobna jest grupa Roztargnionych (25 – 34 lata). W tym segmencie respondentów, stanowiących 27 proc. badanego pokolenia millennials 53 proc. regularnie odwiedza internet, by przeczytać w nim aktualne informacje. Do płacenia za newsy w sieci przyznaje się 40 proc. internautów zakwalifikowanych do kategorii Roztargnionych, a tylko 33 proc. z nich regularnie śledzi bieżące wydarzenia dotyczące sytuacji politycznej w kraju. 44 proc. z tej grupy czerpie newsy z Facebooka, a 14 proc. - z Instagrama. Wśród platform społecznościowych na kolejnych miejscach są YouTube (10 proc.) i Twitter (6 proc.).

grafika

16 proc. pokolenia millennials ujętego w badaniu stanowi grupa nazwana Poszukiwaczami. Ta część konsumentów newsów najbardziej aktywnie szuka w sieci najnowszych informacji (przyznaje się do tego 85 proc. badanych). Poszukiwacze to także osoby, które najchętniej spośród wyznaczonych grup dyskutują ze znajomymi na temat przeczytanych lub obejrzanych w sieci newsów - robi tak 74 proc. respondentów. Z kolei 44 proc. badanych w tej grupie płaci subskrypcję za dostęp do serwisów newsowych. Dla Poszukiwaczy Facebook stanowi poważne źródło newsów - stamtąd czerpie informacje 52 proc. uczestników ankiety. Równie ważne są też YouTube (29 proc.) i Instagram (25 proc.).

grafika

Ostatnią grupę wyróżnioną w badaniu stanowią Aktywiści – internauci w wieku od 25 do 34 lat. To 23 proc. respondentów. 80 proc. badanych w tym segmencie aktywnie poszukuje w sieci newsów, a aż 51 proc. płaci za dostęp do nich. Aktywiści stanowią też najliczniejszy odłam respondentów potwierdzających, że dzięki newsom są dobrze poinformowanymi, lepszymi obywatelami USA - tak twierdzi 67 proc. ankietowanych. W tej grupie 60 proc. respondentów interesuje się na bieżąco lokalnymi wydarzeniami społecznymi i politycznymi, a połowa jest zainteresowana newsami z takich dziedzin jak nauka i nowoczesne technologie.

grafika

Badanie American Press Institute i agencji Associated Press przeprowadzono pomiędzy styczniem a lutym br. na grupie ponad 1 tys. Amerykanów w wieku 18-34 lata metodą ankiet internetowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów