Według danych Nielsena Polacy są od lat w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o częstotliwość odwiedzania sklepów stacjonarnych - przeciętnie przychodziliśmy do nich 40 razy miesięcznie. To najwyższy wskaźnik w Europie.
Wyniki badania Shopper Trends 2019/20 plasują Polaków wśród top trzech narodów w UE, w których aż 9 na 10 kupujących odczuwa wzrosty cen. Analitycy Nielsena przywidują, że gdy tylko wróci możliwość bezpiecznego chodzenia po sklepach, konsumenci będą do nich stopniowo wracać.
Niewykluczone że częściej będziemy korzystać w sklepach z wybranych udogodnień, jak kasy samoobsługowe czy aplikacje mobilne umożliwiające m.in. szukanie i korzystanie z promocji.
- Zakupy e- commerce nie są już jednorazowym eksperymentem, powoli stają się codziennością. Konsumenci podobnie na świecie, jak i w Polsce uważają, że ich życie stało się bardziej skomplikowane - 64 proc., jednak potwierdzają lepszy dostęp do nowych technologii - 73 proc. i przyznają, że czyni ona ich życie łatwiejszym - 75 proc. - mówi Beata Kaczorek, dyrektor badań konsumenckich i shopperowych z Nielsen Connect w Polsce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pandemia-zmieni-niektore-nasze-zachowania-na-dluzej-bedziemy-placic-bezgotowkowo-i-robic-zakupy-online ##
Bariery wejścia w e-commerce
Bariery wejścia w kanał online wskazane przez konsumentów w badaniu Nielsena “wE- Commerce” takie jak: brak możliwości osobistego sprawdzenia produktów czy koszt dostawy, dziś straciły na znaczeniu ze względu na pojawienie się zupełnie nowej wartości na rynku.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-epidemia-polska-reklama-sporo-straci-zyskac-moze-e-commerce-opinie ##
- Bezpieczeństwo osobiste podczas zakupów stało się nową wartością i siłą napędową dla rozwoju e-commerce. Bezkontaktowe zakupy online dla wielu jawią się jako najbardziej bezpieczne. Obserwując, jak błyskawicznie detaliści zareagowali na nową sytuację wchodząc w e-commerce, oferując nową formę dostaw typu click and collect lub decydując się na skorzystanie z usług dostawczych firm zewnętrznych, możemy prognozować, że rozwój e-commerce zdecydowanie przyspieszy. Dla przykładu między t13. a t12. bieżącego roku wartość sprzedaży online wzrosła o 23% wobec 8% dla wartości tradycyjnego koszyka. Nielsen szacuje, że obecnie udział e-commerce w sprzedaży FMCG wynosi 1%, a uwzględniając aktualną dynamikę do 2022 roku może wzrosnąć nawet 5% wg szacunku przedstawicieli branży FMCG zapytanych przez Nielsena. Tym samy może zbliżyć się do poziomu rynku brytyjskiego, gdzie udział tego kanału jest najwyższy w Europie i wynosi 6% - komentuje Beata Kaczorek z Nielsena.

Przedstawione dane pochodzą z badania Shopper Trends 2019/2020 – cyklicznego badania Nielsen, które jest źródłem wiedzy o postawach shopperów w różnych kanałach sprzedaży, zachowaniach podczas zakupów oraz ich ocenie poszczególnych sieci detalicznych.
Dodatkowym źródłem informacji jest badanie syndykatowe “Wpływ Covid-19 na zachowania konsumentów” oraz badanie “wE- Commerce” o zakupach przez Polaków produktów spożywczych, kosmetycznych i chemicznych online.











