DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN, płatna platforma streamingowa oferująca transmisje i programy sportowe, szuka nowych sposobów na pozyskanie dodatkowych funduszy. Według nieoficjalnych doniesień spółka rozważa wejście na giełdę lub sprzedaż japońskiej części biznesu. Celem jest pozyskanie 1 mld dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:
DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Zainwestowała ona ogromne środki w zakup praw do transmisji sportowych. Obecnie serwis jest dostępny w dziewięciu krajach (USA, Kanada, Hiszpania, Brazylia, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Japonia), ale do końca br. chce zaistnieć na 200 rynkach.

W zeszłym roku spółka DAZN, mająca swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii, próbowała już pozyskać co najmniej 500 mln dolarów poprzez pierwszą ofertę publiczną (IPO). Plan ten zniweczyła jednak pandemia koronawirusa. Z powodu odwołania na całym świecie imprez sportowych DAZN zaczął ponosić straty, gdyż użytkownicy powszechnie zaczęli rezygnować z dostępu do serwisu i opłacania subskrypcji.

Według anonimowych źródeł agencji Bloomberg, teraz DAZN rozważa giełdowy debiut poprzez IPO lub umowę z tzw. spółką SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Inną z opcji branych pod uwagę jest sprzedaż japońskiej części biznesu.

Informatorzy Bloomberga twierdzą, że DAZN, której założycielem i większościowym udziałowcem jest Leonard Blavatnik, poprzez któryś z wyżej wymienionych wariantów liczy na pozyskanie finansowania rzędu 1 mld dolarów. Spółka nie komentuje tych doniesień.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska