Prognozy wyników niedzielnych wyborów parlamentarnych polscy widzowie mogli śledzić w studiach wyborczych przygotowanych przez TVP1 oraz wspólnie przez TVN i TVN 24.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research rywalizację o widzów wygrała telewizja publiczna. Pierwszą część studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 - trwającego mniej więcej do godziny 23 - oglądało średnio 3,7 mln Polaków którzy ukończyli 18 lat. W tym samym czasie relacje zorganizowaną przez TVN i TVN24 oglądało średnio 1,65 mln pełnoletnich Polaków.
Total IndividualsChannelStart timeEnd timeAMRAMR %SHR %TVP119:54:5222:53:103 996 49811,16%26,63%23:23:1224:56:061 153 3063,22%27,14%Average TVP13 022 5038,44%26,69%TVN19:50:0523:11:141 696 6184,74%11,66%Average TVN1 696 6184,74%11,66%
Znacznie większa była liczba osób która choć na chwilę zechciała zapoznać się z tym co dzieje się w studiach wyborczych - zasięg studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 wyniósł 14,82 mln pełnoletnich Polaków, zaś zasięg audycji zorganizowanych przez TVN i TVN24 8,6 mln.

W czasie pierwszej godziny (20-21) Studio wyborcze w TVP1 oglądało średnio 4,37 mln dorosłych widzów, zaś łączna widownia obu stacji TVN wyniosła w tym czasie średnio 1,83 mln. Co ciekawe w tym samym czasie (20-21) w TVP2 trwała końcowa relacja z finału ME siatkarek i przyciągnęła ona 4,69 mln dorosłych widzów.
Kolejna godzina studia wyborczego (21-22) to naturalny spadek widowni relacji wyborczych (odpowiednio TVP1: 3,71 mln, TVN i TVN 24 łącznie: 1,73 mln) TVP 2 zaś, mimo iż sam mecz zakończył się przed 21 i w tej godzinie nadawane były jedynie rozmowy i relacje po meczu, zebrała w tym czasie jeszcze 3,62 mln. dorosłych widzów.
Ostatnia godzina pierwszej części relacji wyborczych (22-23) to już tylko średnio 3 mln widzów TVP1 i 1,33 mln łącznie w obu TVN-ach. W tej godzinie łączna widownia TVP2 i Polsatu wyniosła 4,04 mln widzów.

Jak wynika z tych samych danych telewizja TVN z reklam zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.
Wieczór Wyborczy w TVN oglądało więcej kobiet niż mężczyzn. W TVP 1 struktura widzów rozłożyła się niemal równomiernie.KanałPoczątekKoniecProfile Profile DetailsVariableADH %TVP119:54:5222:53:10SexMales48,85%Females51,15%Age4-9 lat1,06%10-15 lat2,75%16 - 192,60%20 - 242,96%25 - 293,89%30 - 344,76%35 - 394,20%40 - 446,93%45 - 4910,42%50 - 549,80%55 - 599,59%60+41,03%City sizeRural38,26%< 50 tys.25,45%50-100 tys.7,46%100-200 tys.6,92%> 200 tys.21,91%EducationLow49,53%Secondary32,34%High14,32%Other3,81%23:23:1224:56:06SexMales48,90%Females51,10%Age4-9 lat0,63%10-15 lat2,06%16 - 191,96%20 - 244,28%25 - 295,34%30 - 348,41%35 - 392,07%40 - 4410,16%45 - 4914,26%50 - 549,62%55 - 5913,63%60+27,58%City sizeRural28,18%< 50 tys.28,40%50-100 tys.9,39%100-200 tys.8,75%> 200 tys.25,28%EducationLow42,31%Secondary34,64%High20,36%Other2,69%TVN19:50:0523:11:14SexMales42,19%Females57,81%Age4-9 lat0,57%10-15 lat3,97%16 - 194,33%20 - 244,39%25 - 298,64%30 - 347,33%35 - 397,23%40 - 448,34%45 - 4910,20%50 - 5412,23%55 - 599,33%60+23,44%City sizeRural24,78%< 50 tys.19,61%50-100 tys.7,06%100-200 tys.10,64%> 200 tys.37,92%EducationLow48,21%Secondary33,27%High13,97%Other4,55%











