W okresie od 5 do 12 stycznia, na rynku amerykańskim sprzedano21.770 odtwarzaczy Blu-ray, w porównaniu do zaledwie 1.758odtwarzaczy HD DVD - informuje serwis TVPredictions.com, powołującsię na dane firmy badawczej NPD Group.
Tymczasem w tygodniu poprzedzającym decyzję Warnera, przewagaBlu-ray nad HD DVD była tutaj niewielka: 15.257 do 14.558sprzedanych odtwarzaczy.
Z kolei firma Home Media Research podała wcześniej, że krokWarnera znaczące piętno odcisnął również na sprzedaży płyt HD,gdzie format Blu-ray zdobył 85 procent amerykańskiego rynku wobeczaledwie 15 procent dla HD DVD. Ponadto wszystkie 10 najlepiejsprzedających się filmów wydanych zostało na krążkach Blu-ray.
W ubiegłym tygodniu japońska firma Toshiba - główny zwolennikformatu HD DVD - zapowiedziała spore obniżki cen swoich odtwarzaczy(najtańszy model kosztuje obecnie tylko 125 dolarów). Dane osprzedaży za kolejny tydzień pokażą, czy poskutkuje to spadkiemdominacji Blu-ray.

źródło: TVPredictions.com











