Delecta chce odzyskać atrakcyjność. Rebranding obejmuje całe portfolio

Delecta (Foodwell) przechodzi właśnie największą zmianę w swojej historii – rebranding obejmujący całe portfolio marki. Zgodnie z badaniami, dotychczasowe opakowania były postrzegane jako "przykurzone" i nieatrakcyjne, dlatego marka walczy o odzyskanie atrakcyjności w oczach konsumentów.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Delecta chce odzyskać atrakcyjność. Rebranding obejmuje całe portfolio
Screen

Rebranding obejmujący całe portfolio, nowe podejście strategiczne oraz odświeżoną komunikację pod hasłem "Delektujmy się smakiem" ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów i wyzwania konkurencyjne. Nowe opakowania trafiają właśnie na półki sklepowe, a pierwszym produktem w nowej odsłonie jest galaretka truskawkowa 70g.

W komunikacie podano, że w ostatnich latach Delecta straciła część swojej atrakcyjności w oczach konsumentów. Badania jakościowe i ilościowe przeprowadzone przez firmę Foodwell wykazały, że dotychczasowe opakowania były postrzegane jako "przykurzone" i nieatrakcyjne. Jednocześnie konsumenci wskazali elementy, które budują rozpoznawalność marki – charakterystyczny czerwony kolor oraz duże zdjęcie produktu. To właśnie one stały się fundamentem nowego designu.

– Naszym głównym zadaniem było odświeżenie marki i nadanie jej nowoczesnego charakteru, lepiej odpowiadającego oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Wyzwaniem projektowym było także zwiększenie widoczności produktów na półce, poprzez nowe podejście do proporcji między logotypem a pozostałymi elementami graficznymi –  mówi Aleksandra Janowska-Wojtulewicz, creative director w Soul & Mind.

– Równie istotne było pokazanie Delecta w nowym świetle – jako marki, która ułatwia przygotowanie efektownych deserów i wypieków. Dlatego tak ważną rolę odegrała sesja zdjęciowa, zrealizowana przez fotografa Arka Zarembę z Soul & Mind we współpracy z food stylistką Ewą Tokarz-Gębską. Powstały apetyczne, nowoczesne ujęcia, które pokazują, że z produktami Delecta można w prosty sposób stworzyć wypieki wyglądające i smakujące jak z cukierni – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiany od półki sklepowej po komunikację 360

Wprowadzona zmiana to nie tylko nowe rozmieszczenie elementów graficznych, ale również jasne, przejrzyste tło i nowe zdjęcia produktów, wykonane w dedykowanych sesjach zdjęciowych dla każdego opakowania Delecta. Kluczowym elementem identyfikacji jest czerwony panel w kropeczki, obecny na wszystkich opakowaniach marki, który ma zapewnić spójność wizualną, tworząc wyraźną czerwoną plamę kolorystyczną, ułatwiającą konsumentom odnalezienie produktów na sklepowej półce.

– Zmiana opakowań to jeden z kluczowych filarów nowej strategii marki. To przemyślany i konsekwentny krok w kierunku odzyskania pozycji rynkowej i zwiększenia konkurencyjności Delecta. Za rebrandingiem stoją nie tylko badania konsumenckie, ale również inwestycje marketingowe i długofalowa wizja rozwoju, która obejmuje wszystkie punkty styku z marką – od półki sklepowej po szeroką komunikację 360 – mówi Beata Moczulak, senior brand managerka marki Delecta.

Zmiana opakowań to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii transformacji marki. Jej sercem jest nowe pozycjonowanie – oparte na emocjach i smaku haśle "Delektujmy się smakiem".

Marka powraca do swoich korzeni, podkreślając wartość wspólnego delektowania się smakiem wypieków i deserów, jednocześnie otwierając się na młodsze pokolenie konsumentów. Nowe podejście ma nie tylko wzmocnić relację z konsumentami, ale także przyciągnąć młodsze osoby szukające smaku, jakości i wiarygodności w kulinarnych wyborach.

Cele biznesowe i pełna transformacja portfolio

Foodwell nie ukrywa, że za odważnym ruchem rebrandingowym stoją konkretne cele biznesowe. Marka chce nie tylko odbudować udziały rynkowe i zwiększyć rotację produktów, ale także awansować na wyższą pozycję wśród konkurencji i wzmocnić rozpoznawalność marki.

Nowe opakowania wchodzą na rynek etapami. Jako pierwsza pojawiła się w sklepach galaretka truskawkowa 70g. Kolejne produkty będą sukcesywnie zmieniać swoje szaty graficzne do końca 2025 roku. Zmiany obejmują również dostosowanie wymiarów opakowań do oczekiwań partnerów handlowych/

Zmianie identyfikacji marki towarzyszyć będzie szeroko zasięgowa kampania 360, z naciskiem na telewizję, OOH, digital, POS i prasę. Nowe hasło "Delektujmy się smakiem" stanie się osią wszystkich działań komunikacyjnych, wzmacniając tożsamość marki i podkreślając przyjemność płynącą z delektowania się.

– Nowa identyfikacja wizualna marki Delecta to dopiero początek. Traktujemy ją jako otwarcie nowego rozdziału w historii marki, w którym kluczową rolę będzie odgrywać spójna komunikacja i inwestycje marketingowe, a także przemyślany rozwój portfolio – dodaje Moczulak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem