Rebranding obejmujący całe portfolio, nowe podejście strategiczne oraz odświeżoną komunikację pod hasłem "Delektujmy się smakiem" ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów i wyzwania konkurencyjne. Nowe opakowania trafiają właśnie na półki sklepowe, a pierwszym produktem w nowej odsłonie jest galaretka truskawkowa 70g.
W komunikacie podano, że w ostatnich latach Delecta straciła część swojej atrakcyjności w oczach konsumentów. Badania jakościowe i ilościowe przeprowadzone przez firmę Foodwell wykazały, że dotychczasowe opakowania były postrzegane jako "przykurzone" i nieatrakcyjne. Jednocześnie konsumenci wskazali elementy, które budują rozpoznawalność marki – charakterystyczny czerwony kolor oraz duże zdjęcie produktu. To właśnie one stały się fundamentem nowego designu.
– Naszym głównym zadaniem było odświeżenie marki i nadanie jej nowoczesnego charakteru, lepiej odpowiadającego oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Wyzwaniem projektowym było także zwiększenie widoczności produktów na półce, poprzez nowe podejście do proporcji między logotypem a pozostałymi elementami graficznymi – mówi Aleksandra Janowska-Wojtulewicz, creative director w Soul & Mind.

– Równie istotne było pokazanie Delecta w nowym świetle – jako marki, która ułatwia przygotowanie efektownych deserów i wypieków. Dlatego tak ważną rolę odegrała sesja zdjęciowa, zrealizowana przez fotografa Arka Zarembę z Soul & Mind we współpracy z food stylistką Ewą Tokarz-Gębską. Powstały apetyczne, nowoczesne ujęcia, które pokazują, że z produktami Delecta można w prosty sposób stworzyć wypieki wyglądające i smakujące jak z cukierni – dodaje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zmiany od półki sklepowej po komunikację 360
Wprowadzona zmiana to nie tylko nowe rozmieszczenie elementów graficznych, ale również jasne, przejrzyste tło i nowe zdjęcia produktów, wykonane w dedykowanych sesjach zdjęciowych dla każdego opakowania Delecta. Kluczowym elementem identyfikacji jest czerwony panel w kropeczki, obecny na wszystkich opakowaniach marki, który ma zapewnić spójność wizualną, tworząc wyraźną czerwoną plamę kolorystyczną, ułatwiającą konsumentom odnalezienie produktów na sklepowej półce.

– Zmiana opakowań to jeden z kluczowych filarów nowej strategii marki. To przemyślany i konsekwentny krok w kierunku odzyskania pozycji rynkowej i zwiększenia konkurencyjności Delecta. Za rebrandingiem stoją nie tylko badania konsumenckie, ale również inwestycje marketingowe i długofalowa wizja rozwoju, która obejmuje wszystkie punkty styku z marką – od półki sklepowej po szeroką komunikację 360 – mówi Beata Moczulak, senior brand managerka marki Delecta.
Zmiana opakowań to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii transformacji marki. Jej sercem jest nowe pozycjonowanie – oparte na emocjach i smaku haśle "Delektujmy się smakiem".
Marka powraca do swoich korzeni, podkreślając wartość wspólnego delektowania się smakiem wypieków i deserów, jednocześnie otwierając się na młodsze pokolenie konsumentów. Nowe podejście ma nie tylko wzmocnić relację z konsumentami, ale także przyciągnąć młodsze osoby szukające smaku, jakości i wiarygodności w kulinarnych wyborach.

Cele biznesowe i pełna transformacja portfolio
Foodwell nie ukrywa, że za odważnym ruchem rebrandingowym stoją konkretne cele biznesowe. Marka chce nie tylko odbudować udziały rynkowe i zwiększyć rotację produktów, ale także awansować na wyższą pozycję wśród konkurencji i wzmocnić rozpoznawalność marki.
Nowe opakowania wchodzą na rynek etapami. Jako pierwsza pojawiła się w sklepach galaretka truskawkowa 70g. Kolejne produkty będą sukcesywnie zmieniać swoje szaty graficzne do końca 2025 roku. Zmiany obejmują również dostosowanie wymiarów opakowań do oczekiwań partnerów handlowych/
Zmianie identyfikacji marki towarzyszyć będzie szeroko zasięgowa kampania 360, z naciskiem na telewizję, OOH, digital, POS i prasę. Nowe hasło "Delektujmy się smakiem" stanie się osią wszystkich działań komunikacyjnych, wzmacniając tożsamość marki i podkreślając przyjemność płynącą z delektowania się.

– Nowa identyfikacja wizualna marki Delecta to dopiero początek. Traktujemy ją jako otwarcie nowego rozdziału w historii marki, w którym kluczową rolę będzie odgrywać spójna komunikacja i inwestycje marketingowe, a także przemyślany rozwój portfolio – dodaje Moczulak.











