Deloitte: w Polsce internet nie zagrozi telewizji

W najbliższych latach internet nie zagrozi telewizji na polskim rynku reklamowym – prognozuje Deloitte. Firma zauważa, że rozwój sieci odbywa się głównie kosztem prasy, a nie telewizji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z analizy Deloitte Polska, opartej na danych ZenithOptimedia Group, wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat wartość reklamy internetowej w naszym kraju wzrosła prawie pięciokrotnie, podczas gdy cały rynek reklamowy zwiększył się o 25 proc. Wydatki na reklamę telewizyjną rosły w podobnym tempie, co cała branża, natomiast wartość reklamy prasowej spadła o prawie 20 proc. Na tej podstawie Deloitte wyciąga wniosek, że dynamiczny rozwój rynku reklamy internetowej nie zagraża telewizji, gdyż odbywa się on kosztem innych mediów, głównie prasy.

grafika

Deloitte prognozuje, że w bieżącym roku reklama internetowa nadal będzie dynamicznie zyskiwać na wartości, ale jej udział w całym polskim rynku marketingowym nie przekroczy 15 proc. – Nastąpi też wzmocnienie pozycji telewizji, w której lokowana będzie ponad połowa budżetów reklamowych – opisuje Maciej Klimek, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte. Internetowi na polu marketingowym nie uda się też jeszcze wyprzedzić prasy.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim