Według informacji AdWeeka japońska grupa reklamowo-mediowa konsultuje się z kilkoma instytucjami finansowymi w celu oszacowania możliwego zainteresowania zakupem jej międzynarodowych aktywów.
Wśród potencjalnych nabywców mogą być konkurencyjne koncerny marketingowe oraz fundusze inwestycyjne. Decyzja o sprzedaży mogłaby przynieść Dentsu miliardy dolarów, ale jednocześnie oznaczałaby koniec jej globalnych ambicji. Rzecznik Dentsu przekazał AdWeek, że "nic nie zostało jeszcze postanowione, a firma rozważa różne opcje zwiększenia wartości".
Dentsu z problemami
Grupa Dentsu zmaga się w ostatnich miesiącach z trudnościami biznesowymi. W połowie sierpnia firma ogłosiła redukcję zatrudnienia o 8 proc., co dotknęło głównie zaplecze administracyjne. Celem restrukturyzacji jest uproszczenie procesów bez utraty potencjału wzrostu i przewagi konkurencyjnej.

W pierwszej połowie 2025 r. Dentsu odnotowało spadek rok do roku organicznych przychodów o 0,2 proc. Region Japonii wykazał się wzrostem takich wpływów o 5,3 proc. Wzrost notuje też klaster Central Europe, w którym tylko polski rynek odnotował +5,3 proc. wzrostu.











