Dentsu z odbiciem w II kwartale. Polska odpowiada za ponad połowę wzrostu w Europie

Po roku spadków pogłębionych przez pandemię Dentsu Group (w Polsce należą do niej agencje Carat, iProspect, dentsu X) w drugim kwartale br. gwałtownie odbiła się od dna -  poinformowała firma. Organiczny wzrost przychodów (z wyłączeniem wpływu walut, fuzji i przejęć) wyniósł 15 proc., w tym 12 proc. w przypadku działalności w Japonii i 17 proc. w dentsu International. Polska odpowiada za 54 proc. wzrost przychodów w Europie Środkowej i Wschodniej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Dentsu z odbiciem w II kwartale. Polska odpowiada za ponad połowę wzrostu w Europie

Raportowane przychody firmy w II kwartale br. wyniosły około 2,21 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku  i 4,46 miliarda dolarów w pierwszym półroczu, co oznacza wzrost o 7,3 proc.

Według regionów: działalność w obu Amerykach odnotowała wzrost o 15,5 proc. w II kwartale, podczas gdy w regionie region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) - 22 proc., a w regionie APAC (Azja-Pacyfik) - 10,2 proc.

grafika

Przychody dentsu w Ameryce Północnej wzrosły o 15,1 proc. w drugim kwartale, częściowo dzięki „dobrym wynikom w mediach”, które firma spodziewa się utrzymać w drugiej połowie roku. Wzrost organiczny w pierwszej połowie roku dla Japonii wyniósł 4,5 proc., podczas gdy dla dentsu International - 6,2 proc.

Ponad połowa (52,2 proc.) całkowitych przychodów dentsu (LCOS) pochodziła z działań cyfrowych w pierwszej połowie 2021 r. Transformacja klientów i technologia, które dentsu chciałaby, aby osiągnęły 50 proc. przychodów, nadal rosną i stanowią 29,4 proc. przychodów w I półroczu.

Znaczna poprawa w Europie

Region CEE dentsu dostarczył o 16,6 proc. wyższy zysk operacyjny niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (pierwsze półrocze roku 2020). Wszystkie rynki dentsu w regionie CEE (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja) dostarczyły wynik zgodny lub powyżej wewnętrzych prognoz.

Polski oddział dentsu jest odpowiedzialny za 54 proc. przychodów regionu Europy Centralnej i Wschodniej. Wzrosły oszczędności wynikające z restrukturyzacji regionu oraz zmniejszenia wydatków na podróże. O ponad 24,5 proc. wzrosły przychody w usługach media & performance (iProspect, Carat, dentsu X), a o 5,4 proc. w usługach creative (Isobar, Grupa Red8).

grafika

- Branża marketingowa wraca szybciej do wzrostu niż pierwotnie przewidywano. W regionie CEE postawiliśmy na współpracę, zwiększyliśmy efektywność i pozyskaliśmy wiele nowych marek zainteresowanych ekspansją w regionie CEE. To duży sukces zespołów, które każdego dnia dbają o satysfakcję i rozwój biznesu naszych klientów - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, CEO dentsu w Polsce i w regionie CEE.

Denstu Polska ponownie znalazło się w czołówce krajów ze wzrostem organicznym. Wedle najnowszych prognoz finansowych dentsu - region CEE w tym roku odnotuje rekordowy wzrost wydatków na usługi reklamowe - o 8,9 proc.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów