DHL Parcel promuje Punkty Obsługi Paczek

DHL Parcel startuje z kampanią promującą Punkty Obsługi Paczek - nową parasolową nazwę sieci partnerskiej.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
DHL Parcel promuje Punkty Obsługi Paczek

Globalna nazwa sieci partnerskiej DHL to Service Point. Wyniki przeprowadzonego w tym roku badania konsumenckiego SmartScope wykazały, że zdecydowana większość, bo aż trzy czwarte aktywnie korzystających z usług kurierskich, wie, że DHL posiada punkty partnerskie, ale wskazanie właściwej nazwy sieci sprawia im kłopot. Badanie potwierdziło, że klienci preferują polskie słownictwo. Ocenili, że nazwy w rodzimym języku są dla nich bardziej zrozumiałe i znacznie łatwiejsze do zapamiętania niż obcojęzyczne.

Wyniki badań konsumenckich były podstawą do opracowania nowej strategii komunikacji sieci partnerskiej DHL. W połowie września br. zarząd DHL Parcel Polska zadecydował, że w działaniach komunikacyjnych będzie stosowane sformułowanie: Punkt Obsługi Paczek (w skrócie POP), będące tłumaczeniem angielskiej nazwy Service Point.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dhl-polska-z-1-62-mld-zl-wplywow-i-22-mln-zl-zysku-dostarczyl-81-mln-zl-przesylek-z-e-sklepow ##

Punkty Obsługi Paczek zamiast Service Point

- Decyzja o stworzeniu Punktów Obsługi Paczek jest podyktowana przede wszystkim potrzebą dostosowania terminologii obowiązującej w całej naszej grupie do lokalnych uwarunkowań. Naszym głównym celem było stworzenie polskiego odpowiednika nazwy Service Point, który będzie jednoznacznie wskazywał, że dana placówka jest miejscem, w którym można odebrać lub nadać paczkę DHL Parcel. Zależało nam również na tym by nowa nazwa była krótka, łatwa do zapamiętania, a przy tym naturalna dla języka polskiego. Myślę, że obie wersje - zarówno pełna, jak i skrócona, spełniają te kryteria. Spodziewamy się, że dzięki POP, świadomość sieci partnerskiej DHL Parcel wśród polskich konsumentów znacząco wzrośnie - mówi Anna Jędryka, menedżer działu marketingu konsumenckiego i sprzedaży detalicznej DHL Parcel.

Nowej strategii komunikacji towarzyszy również zasięgowa kampania edukacyjna wykorzystująca animacje (YouTube, VOD), bannery online (m.in. GDN) , mailingi oraz działania PR, influencer marketing i aktywności w mediach społecznościowych.

- Koncepcja kreatywna opiera się na grze słowem POP, które jest wpisane w hasła wiążące się z największymi atutami naszej sieci: w POPliżu, POPracy, POPołudniu, skocz POPaczkę, POProś o przekierowanie itd. Taka formuła jest bardzo elastyczna i pozwala w lekki, a zarazem kreatywny sposób przekazać nasze key messages. Postanowiliśmy sięgnąć także po nowoczesne narzędzie jakim jest influencer marketing. Ponadto stworzyliśmy zintegrowany z naszą witryną landing page oraz materiały POS. Rozpoczęliśmy również implementację zmiany u naszych partnerów, co wziąwszy pod uwagę imponującą liczebność POPów, stanowi największe wyzwanie. Planujemy sfinalizować ten proces do końca tego roku - opowiada Anna Jędryka.

Za pomysł, koncepcję kreatywną oraz jej realizację odpowiada agencja Kalicińscy, zakupem mediów zajął się dom mediowy Wavemaker. Wybrane działania z obszaru media relations poprowadzi agencja Louder, z kolei zespół z 24/7 Communication będzie odpowiedzialny za influencer marketing. Wsparciem działań na profilu DHL_Parcel Polska na Instagramie zajmie się agencja Up&More.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji