Dialog chce 1 mln klientów i mld zł przychodów

Należąca do KGHM Polska Miedź spółka telekomunikacyjna Dialog chce mieć w 2010 roku 1 mln klientów i 1 mld zł przychodów.

isb-masz
isb-masz
Udostępnij artykuł:

Chce także być największym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, poinformowali przedstawiciele spółki w poniedziałek.

Strategia Dialogu zakłada rozwój usług szerokopasmowego dostępu do internetu, telewizji internetowej oraz usług telefonii komórkowej.

„We wszystkich tych obszarach jest potencjał rozwojowy” – powiedział Maksymilian Bylicki, przewodniczący rady nadzorczej Dialogu i wiceprezes KGHM, podczas konferencji prasowej.

Dodał, że na tej właśnie podstawie, spółka KGHM nie zdecydowała się na sprzedaż Dialogu.

Oprócz tego firma chce również przejmować inne podmioty z branży.

„To nie jest tajemnica, że żeby działać na rynku telekomunikacyjnym, trzeba mieć 1 mln klientów lub 1 mld przychodów. Wszystkie inne podmioty mogą działać jedynie w jakichś niszach” – powiedział Bylicki.

Obecnie Dialog ma 450 tys. abonentów. 100 tys. klientów Dialogu korzysta z dostępu do internetu, z czego 63 tys. z dostępu szerokopasmowego. Prezes Dialogu Sławomir Szych zapowiada, że do końca 2006 roku ta liczba przekroczy 80 tys. klientów, a do grudnia 2007 roku wyniesie 150 tys.

„Jeżeli udałoby nam się podpisać umowę o bitstream access, ta liczba może być wyższa” – powiedział dziennikarzom Szych.

Ponadto w grudniu 2006 roku Dialog uruchomi pilotaż usługi triple play, łączącej usługi głosowe, dostęp do internetu i telewizję internetową.

„Komercyjny start tej usługi planujemy w przyszłym roku” – powiedział Szych.

Również na przyszły rok planowane jest wejście na rynek telefonii mobilnej jako operatora wirtualnego (MVMO).

W pierwszym półroczu 2006 roku Dialog miał 81 mln zł EBITDA, oraz 250 mln zł przychodów. W 2005 roku EBITDA Dialogu wyniosła 149 mln zł, a przychody 501 mln zł.

Bylicki spodziewa się, że przychody w 2006 roku będą co najmniej na poziomie 2005 roku. Z kolei prezes Dialogu mówi, że EBITDA w tym roku będzie wyższa niż w 2005 roku.

isb-masz
Autor artykułu:
isb-masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach