Dino traci na giełdzie po publikacji wyników za pierwsze półrocze 2021r.

Sieć sklepów Dino wypracowała w pierwszych sześciu miesiącach roku 6 mld zł przychodów ze sprzedaży i 341 mln zł zysku netto. Giełda zareagowała na te wyniki nerwowo - na piątkowym zamknięciu parkietu, Dino tracił ponad 5 proc.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Grupa Dino, do której należy sieć sklepów detalicznych pod tą samą marką, od stycznia do czerwca 2021 roku poprawiła wszystkie kluczowe wyniki, w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły z 4,68 mld zł do 6 mld zł (+28,3 proc.), zysk z działalności operacyjnej wzrósł z 334,8 mln zł do 438,4 mln zł, a zysk netto poszedł w górę do 341 mln zł, z 251,9 rok wcześniej.

Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 27,6 proc. do 4,48 mld zł.

grafika

W pierwszym  półroczu 2021 r. wynik EBITDA Dino Polska zwiększył się rok do roku o 28,9 proc. do 552,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,19 proc., w porównaniu z 9,15 proc. w analogicznym okresie roku 2020.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 9,5 proc. w skali roku. Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży Grupy w drugim kwartale 2021 r. i za 38 proc. w pierwszym półroczu 2021 r.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dino-otwarte-niedziele-niehandlowe-gdzie-lista-sklepow ##

Dino ma ponad 1,6 tys. sklepów w Polsce

Na koniec czerwca br. Dino prowadziło w Polsce 1622 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 633 247 mkw. W pierwszym półroczu 2021r. sieć. zwiększyła liczbę sklepów o 773, czyli o 91 proc.

"Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska planuje wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w dotychczasowej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony" - informuje spółka w komunikacie.

Koszty sprzedaży i marketingu Dino w omawianym okresie wzrosły o 240,1 mln zł (+30,7 proc.), do 1,02 mld zł.

"Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejących sklepach (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem" - uzasadniono w raporcie firmy.

W piątek kurs Dino Polska na zamknięciu parkietu spadł o 5,26 proc..

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu