Discovery Polska zwiększyło przychody i zysk

W ub.r. Discovery Polska, do której należy m.in. spółka nadająca naziemny kanał Metro, osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 28,5 proc. do 259,89 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 19,12 do 27,12 mln zł. Liczba pracowników firmy wzrosła z 350 do 478.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Discovery Polska zwiększyło przychody i zysk
Katarzyna Kieli

Discovery Polska zajmuje się przede wszystkim sprzedażą czasu reklamowego oraz działalnością marketingową i wspierająca sprzedaż kanałów spółek z koncernu Warner Bros. Discovery działających w regionie EMEA. Realizuje też dla tych spółek usługi z zakresu rachunkowości, kadr, płac i IT.

W ub.r. skonsolidowane przychody Discovery Polska w ramach koncernu sięgnęły 225,13 mln zł, wobec 170,7 mln zł rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wzrostu wpływów od Discovery Communications Europe ze 140,46 do 192,17 mln zł.

Natomiast wpływy od TVN Media zmalały z 11,04 do 10,67 mln zł, a od TVN - z 8,14 do 8 mln zł.

W sprawozdaniu grupa Discovery Polska podała, że 86,6 proc. swoich zeszłorocznych wpływów wygenerowała z usług rachunkowości, kadr, płac i IT, a 30,5 proc. - ze sprzedaży czasu reklamowego.

grafika

140 pracowników więcej

Koszty operacyjne grupy Discovery Polska zwiększyły się o 29,3 proc. do 223,1 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego wzrost wydatków na wynagrodzenia z 75,44 do 120,32 mln zł. W ub.r. w grupie pracowało przeciętnie 478 osób, wobec 350 rok wcześniej.

Nakłady na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 11,35 do 14 mln zł, a na usługi obce - z 77,73 do 81,76 mln zł.

Wydatki wobec innych spółek z Warner Bros. Discovery poszły w górę z 31,41 do 66,98 mln zł.

grafika

Zysk operacyjny grupy Discovery Polska zwiększył się z 28,05 do 36,02 mln zł, a zysk netto - z 19,12 do 27,12 mln zł. To łączne wyniki firmy i jej trzech spółek zależnych: polskiej Green Content nadającej Metro, a także Discovery Hungary i Discovery Romania.

grafika

Bez odpisu na nadawcę Metro TV 25 mln zł zysku

Sama spółka Discovery Polska osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów ze 129,86 do 188,6 mln zł, a jej koszty operacyjne zwiększyły się ze 105,22 do 154,86 mln zł. W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę z 23,27 do 33,26 mln zł.

W 2020 roku rentowność brutto spółki obciążyło 46 mln zł odpisu dotyczącego inwestycji w Green Content. W ub.r., już bez podobnego odpisu, wynik netto zwiększył się z 19,53 mln zł straty do 25,51 mln zł zysku.

DNI Europe Holdings, jeden z wehikułów inwestycyjnych Warner Bros. Discovery, jako właściciel 100 proc. udziałów Discovery Polska cały zysk netto spółki z ub.r. przeznaczył na jej kapitał zapasowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów