Przedsiębiorca medialny Byron Allen, właściciel Entertainment Studios, złożył Disneyowi ofertę kupna za 10 miliardów dolarów sieci telewizyjnej ABC oraz aktywów telewizji linearnej Disneya, w tym kanałów kablowych FX i National Geographic, powiedział w piątek rzecznik Allena. Według Bloomberga i Reutersa, Disney ma prowadzić wstępne negocjacje sprzedaży ABC operatorowi lokalnych stacji telewizyjnych Nexstar Media.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-zawiesza-umowy-z-producentami-strajk-scenarzystow-koniec-produkcji ##
Informacja o potencjalnej sprzedaży wywołała wśród pracowników ABC prawdziwy popłoch- donosi CNN. Według relacji, "wszyscy są spanikowani" ewentualnym widmem zmiany właściciela. Pracownicy stacji, z którymi rozmawiało CNN, przyznali, że odłącznie od Disneya wydawało się nieuniknione po publicznych komentarzach Boba Igera, w których twierdził, że aktywa telewizyjne "mogą nie być kluczowe" dla firmy.

Zainteresowana według Bloomberga kupnem ABC firma Nexstar posiada własną niszową sieć stacji informacyjnych w kablówkach NewsNation. Telewizja często zaprasza kontrowersyjne postaci, m.in. Roberta F. Kennedy'ego Jr., znanego z szerzenia teorii spiskowych i antyszczepionkowca. Do Nexstar należą także stacje CW. Wartość rynkowa firmy wynosi 5,25 miliarda dolarów.
Aby uspokoić nastroje wśród pracowników, w przyszłym tygodniu Bob Iger ma złożyć wizytę w ABC News w Nowym Jorku.
Firma wydała także w tej sprawie oświadczenie. “Mimo iż jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszych linearnych biznesów, w tej chwili The Walt Disney Company nie podjęła żadnej decyzji w odniesieniu do zbycia ABC lub jakiejkolwiek innej własności. Wszelkie doniesienia na ten temat są bezpodstawne” - oświadczono.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podwyzka-disney-klauzula-modyfikacyjna-mail-nowe-warunki ##
Disney gorzej radzi sobie w biznesie telewizyjnym, lepiej w streamingu
W ostatnim kwartale przychody Disneya z tradycyjnej telewizji spadły o siedem procent do 6,7 miliarda dolarów. Dochód operacyjny spadł o 23 procent do 1,9 miliarda dolarów. Koncern zyskuje jednak w streamingu, gdzie przychody wzrosły o dziewięć procent do 5,5 miliarda dolarów - przy stracie operacyjnej w wysokości 512 milionów dolarów.
ABC Network obejmuje ogólnokrajową krajową sieć telewizyjną i osiem stacji regionalnych. Posiada również umowy partnerskie z około 240 lokalnymi stacjami telewizyjnymi docierającymi do prawie wszystkich gospodarstw domowych w USA.











