Disney+ wystartuje w Europie w marcu 2020 roku

Disney zapowiedział, że jego nowy serwis streamingowy Disney+ pojawi w marcu 2020 roku w kilku krajach Europy Zachodniej. Na liście są Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy. Wcześniej platforma zostanie udostępniona użytkownikom w Holandii. Na razie wciąż nie wiadomo kiedy Disney+ pojawi się w Polsce, nieoficjalnie ma się to stać w 2021 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Disney+ wystartuje w Europie w marcu 2020 roku

Premiera serwisu streamingowego Disney+ została zapowiedziana na 12 listopada 2019 r. W pierwszej kolejności platforma zacznie być dostępny w USA, Kanadzie i Holandii. Tydzień później usługa zadebiutuje również w Australii i Nowej Zelandii.

Miesięczny abonament w Stanach Zjednoczonych będzie kosztować 6,99 dol., a roczny - 69,99 dol. W pozostałych krajach będzie nieco drożej, odpowiednio: 8,99 dol. i 89,99 dol. w Kanadzie; 6,99 euro i 69,99 euro w Holandii, 8,99 dol. i 89,99 dol. w Australii; 9,99 dol. i 99,99 dol. w Nowej Zelandii. W każdym z wymienionych krajów pojawi się możliwość wypróbowania platformy przez 7 dni w ramach darmowego okresu próbnego.

W bibliotece Disney+ mają się znaleźć filmy i seriale ze stajni Disneya, Marvela, Pixara i National Geographic, od „Królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków” po najnowszą produkcję ze świata Gwiezdnych Wojen - „The Mandalorian”. W planach jest także stopniowe wprowadzanie do oferty autorskich treści produkowanych na zamówienie serwisu.

Europa Zachodnia w marcu 2020 roku

Teraz podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym Bob Iger, szef Disneya zapowiedział, że 31 marca 2020 r. Disney+ stanie się dostępny nie tylko w Holandii, lecz także w kolejnych krajach Europy Zachodniej.

We wspomnianym przez Igera terminie Disney+ ma zostać wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech.

Według zapowiedzi na europejskim rynku użytkownicy na początek znajdą w bibliotece Disney+ ponad 500 filmów pełnometrażowych oraz z górą 7,5 tys. godzin seriali z różnych gatunków. Z kolei do 2025 r. ta lista ma się rozszerzyć do 620 filmów i ponad 10 tys. godzin seriali. Szef Disneya zaznaczył przy tym, że repertuar serwisu będzie różnił się w zależności od lokalnego rynku, co wiąże się z kwestią licencji oraz przepisów obowiązujących w konkretnych krajach.

Na razie wciąż nie wiadomo kiedy Disney+ miałby trafić do Polski. Według nieoficjalnych informacji platforma może zostać udostępniona na naszym rynku dopiero w 2021 r.

Disney+ zwycięzcą wzrostów

Jeszcze przed oficjalnym startem Disney+ przewidywania analityków wskazują, że nowa platforma może liczyć na rynkowy sukces. Według prognoz firmy Digital TV Research do 2025 r. 5 kluczowych serwisów VoD na rynku (Netflix, Amazon, Disney+, Apple TV+ i HBO Max) będzie miało w sumie 529 mln subskrybentów na całym świecie.

W okresie od 2019 do 2025 r. wszystkie wymienione platformy dodadzą 257 mln nowych abonentów. Największym beneficjentem wzrostów ma być Disney+, który do 2025 r. przyciągnie 101 mln subskrybentów.

Liczba użytkowników Netfliksa ma się zwiększyć o 70 mln, z czego tylko 6 mln będzie pochodziło z rynku w USA. Jednocześnie analitycy przewidują, że w 2025 r. jedynie 29 proc. subskrybentów Netfliksa będą stanowili mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. W sumie według prognoz w 2025 r. z oferty tego serwisu będzie korzystało ponad 235 mln subskrybentów pozostawiając Netfliksa na pozycji światowego lidera.

W 2025 r. numerem 2 na liście największych serwisów VoD będzie Amazon z bazą przekraczającą globalnie 135 mln abonentów. Piątkę zamkną kolejno HBO Max (ponad 30 mln użytkowników) oraz Apple TV+ z liczbą ponad 27 mln subskrybentów serwisu.

grafika
ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele