DisplaySearch: 211 mln telewizorów sprzedanych w 2009 r.

W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 211 milionów telewizorów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku światowa sprzedaż sięgnęła poziomu 67,81 miliona odbiorników i była o 24 proc. większa w ujęciu kwartalnym oraz o 17 proc. większa rok do roku.

74,8 proc. (50,73 mln) sprzedanych w IV kwartale telewizorów stanowiły odbiorniki LCD, 18,2 proc. (12,31 mln) odbiorniki CRT, a 7,0 proc. (4,72 mln) odbiorniki plazmowe.

Od ponad trzech lat w każdym kolejnym kwartale, zarówno jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych telewizorów jak i uzyskiwany z nich przychód, liderem jest firma Samsung.

Biorąc pod uwagę przychód, w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku koreański producent miał 23,6 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się: LG Electronics (13,0 proc.), Sony (11,5 proc.), Panasonic (8,0 proc.) oraz Sharp (5,4 proc.). Odbiorniki sprzedane przez pozostałe firmy wygenerowały 38,6 proc. całkowitego przychodu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu