Dla co siódmego Polaka prezenty świąteczne są nudne

Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub często otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pod choinką zdecydowanie królują jednak podarunki bezpieczne. 60% badanych zadeklarowało, że przy okazji świąt za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59% - w bezpiecznych kolorach, a 54% - w uniwersalnym wzornictwie, mogącym odpowiadać wielu osobom.

Bardziej oryginalne prezenty są już znacznie rzadsze. Przykładowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub często trafiają do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyśleli - do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalają wyróżnić się z tłumu - do 20%.

Zazwyczaj przy wyborze prezentu kierujemy się jego przydatnością - robi tak 70% badanych. Równolegle ponad połowa Polaków wybiera bezpieczne barwy, jak biele, beże, szarości czy pastele (58%) oraz uniwersalne wzornictwo (57%).

Młodsi respondenci częściej decydują się na zakup mniej zachowawczych podarunków. W tym kontekście szczególnie wyróżniają się 20-29 latkowie. Spośród wszystkich grup wiekowych to w tej grupie jest największy odsetek osób, które wybierają prezenty wymagające trochę więcej odwagi. Na upominek w zdecydowanej kolorystyce, jak mocna czerwień, intensywna zieleń, błękit, czy żółcienie, zawsze lub często postawi 40% respondentów w tej grupie, na oryginalne bądź ekstrawaganckie pomysły – 38%, a na niecodzienne zestawienia barw czy wzorów – 33%. Starsi ankietowani z kolei bardziej skłaniają się w kierunku upominków bezpiecznych.

Na najbliższe święta badani życzyliby sobie przede wszystkim prezentów praktycznych – deklaruje tak 64%. Co szósty respondent pod choinką chciałby znaleźć coś nietypowego, o czym sam by nie pomyślał (18%) albo coś we wzorze, który mógłby odpowiadać wielu osobom (18%). Na kolejnym miejscu są upominki w bezpiecznych kolorach (17%), a dalej o wyjątkowym wzornictwie (11%).

Jest jednak wielu respondentów, którzy liczą na coś, co dodałoby życiu jeszcze więcej barw - na prezent, który pozwoli się wyróżnić (9%), na upominek w zdecydowanych odcieniach (9%) albo w niecodziennych kompozycjach kolorystycznych (7%). Szczególnie dotyczy to kobiet. Podczas gdy mężczyźni częściej chcieliby prezentu przydatnego (67% panów wobec 62% pań), to kobiety w większym stopniu pragną czegoś bardziej nieszablonowego. Co piąta Polka (21%) chciałaby znaleźć pod choinką coś oryginalnego, na co sama by nie wpadła, co ósma (13%) zaś pragnęłaby czegoś w wyjątkowych wzorach. Wśród panów te odsetki są znacznie mniejsze - odpowiednio 15% i 8%. Jednocześnie 11% kobiet życzyłoby sobie podarunku w zdecydowanych kolorach, a 10% czegoś ekstrawaganckiego, co pozwoliłoby im się wyróżnić. W grupie mężczyzn udział ten wynosi odpowiednio 6% i 8%.

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers, w dniach 14-19 października 2016 r., metodą omnibus, na reprezentatywnej próbie 1057 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie