Celem ubezpieczenia autocasco jest rekompensata finansowych skutków szkody polegającej na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie pojazdu. Ubezpieczenie AC w tzw. wariantach rozszerzonych może również obejmować ochroną np. kradzież, czy też skutki wandalizmu – czyli sytuacje, na które nie mamy większego wpływu.
W przypadku ubezpieczenia autocasco zakres ochrony może być sformułowany dwojako:
- w oparciu o zasadę ryzyk nazwanych,
- lub jako ubezpieczenie od wszystkich ryzyk.
W przypadku ubezpieczeń skonstruowanych w formie ryzyk nazwanych, abyśmy mogli liczyć na wypłatę odszkodowania, musi zajść jedno ze zdarzeń określonych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU). Każda inna sytuacja, która nie mieści się w ramach zdefiniowanych zdarzeń, nie będzie objęta ochroną. Trudno jednak będzie nam znaleźć autocasco, które będzie miało zapisane w OWU wszystkie możliwe zagrożenia, które mogą wpłynąć na stan naszego auta.

Należy przy tym pamiętać o warunkach opisanych w katalogu wyłączeń - czyli w spisie sytuacji w których zakład ubezpieczeń ma prawo uchylić się od odpowiedzialności. Przykładowym wyłączeniem, które prawie zawsze pojawia się w umowach AC, jest spowodowanie szkody przez kierującego, będącego pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
Dla odmiany, w ubezpieczeniach od wszystkich ryzyk (tzw. All-risk) ubezpieczyciel, odpowiada za szkody będące następstwem wszelkich zdarzeń losowych, nawet tych, których nie udało się przewidzieć i zdefiniować. Wspomniane rozbijanie orzechów o dach samochodu, pogryzienie pasa bezpieczeństwa przez psa przewożonego na tylnej kanapie, zderzenie z dziką kaczką, czy też pogryzienie błotnika przez konia będą objęte ochroną, o ile nie znajdą się w katalogu wyłączeń, gdyż również i w tym przypadku musimy pamiętać, że może dojść do odmowy wypłaty odszkodowania w oparciu o wyłączenia.

Ubezpieczenie autocasco Proama jest dostępne w trzech wariantach: Casco ASO, Casco Komfortowy i Casco Optymalny. Wybierając którykolwiek z nich zawsze możemy liczyć na pełną ochronę w formule all-risk, a poszczególne warianty różnią się głównie sposobem likwidacji szkody.
Łukasz Kuryłowicz, kierownik ds. produktów komunikacyjnych w Proama
dostarczył

infoWire.pl











