Do sklepów Biedronka będzie można oddać niepotrzebne ubrania

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wspólnie z marką środków do odplamiania Vanish (Reckitt Benckiser) prowadzi akcję pod hasłem „Daj swoim ubraniom drugie życie”. W jej ramach w wybranych dyskontach sieci przyjmowane będą niepotrzebne ubrania od klientów, które po wypraniu zostaną przekazane do Caritas.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Do sklepów Biedronka będzie można oddać niepotrzebne ubrania

Z badań SW Research przeprowadzony na zlecenie VIVE Textile Recycling każdego roku w Polsce wyrzucanych jest ok. 2,5 mln ton różnych tekstyliów, a tylko ok. 32 proc. Polaków oddaje swoje nienoszone już ubrania potrzebującym.

Biedronka chce zmienić te przyzwyczajenia, dlatego rusza – wspólnie z marką Vanish – z akcją pod hasłem „Daj swoim ubraniom drugie życie”. W jej ramach niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania można przynieść do 300 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce i wrzucić do specjalnego kontenera. Po wypraniu zostaną one przekazane podopiecznym Caritas.

- Prowadzimy z Caritas wiele wspólnych akcji, kierowanych do różnych grup potrzebujących, w tym dzieci czy seniorów. Tym razem stawiamy na ekologię – w szafach wielu osób znajdują się ubrania których nikt już nie nosi. Zamiast  wyrzucać, warto je oddać komuś, komu jeszcze się przydadzą, a nawet sprawią radość - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR sieci Biedronka.

Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” będzie prowadzona od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych 300 sklepach Biedronka w całej Polsce. Aby wziąć w niej udział, wystarczy niepotrzebne ubrania wrzucić do różowego kontenera, oznaczonego jej logotypem. Ubrania zostaną wyprane przez firmę Reckitt Benckiser, producenta odplamiaczy Vanish, a następnie przekazane Caritas.

Zbiórkę ubrań wspiera kampania w głównych stacjach telewizyjnych – są to 10-sekundowe informacje o akcji, towarzyszące spotom promującym produkty do prania. „Za dużo? Niepotrzebne? Daj swoim ubraniom drugie życie – razem z Vanishem. Włóż je do różowego kontenera w wybranych sklepach Biedronka, a Vanish zadba, by trafiły do potrzebujących” – zachęcają spoty.

Współpraca Biedronki z Caritas

Biedronka od ponad dekady wspiera różnorodne akcje Caritas Polska w ramach takich inicjatyw, jak: pikniki rodzinne „Bądźmy razem” (70 tys. upominków dla dzieci w 2018 r.), paczki dla osób samotnych i chorych, zbiórki żywności (ponad 590 ton w 2018 r.) czy od 2018 r. karta „Na codzienne zakupy” (w sumie ponad 10 tys. seniorów otrzymało wsparcie w codziennych wydatkach na żywność, obecnie trwa 2. edycja programu).

Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała też marnowaniu żywności, w ramach programu „Spiżarnia Caritas”, który polega na przekazywaniu przez sieć niesprzedanych, ale pełnowartościowych artykułów spożywczych. Są one przekazywane bezpośrednio ze sklepów, na zasadzie darowizny. Wśród nich znajdują się te z bliskim terminem przydatności do spożycia, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Produkty są wykorzystywane do przygotowywania posiłków w jadłodajniach i stołówkach oraz paczek żywnościowych w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji