Wprowadzono we wrześniu tego roku na antenę TVN serial "Niania" znacząco poprawił wyniki stacji kierowanej przez Piotra Waltera.
Szesnaście odcinków pierwszej edycji serialu przyciągnął w soboty przed ekrany średnio 3,3 mln widzów (22,4 proc. udziału w rynku). To o prawie 1,2 mln widzów więcej niż rok temu w tym pasmie notował program “Ciao Darwin” - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
(4+)16-49DataAMRSHR %SHR %24-12-2005234309115,38%16,76%17-12-2005403414725,30%29,10%10-12-2005335133320,83%22,20%03-12-2005386719624,93%25,93%26-11-2005343638423,08%23,55%19-11-2005322866920,45%20,85%12-11-2005360792224,04%26,17%05-11-2005401593425,23%28,44%29-10-2005323072822,01%24,51%22-10-2005342985323,57%24,61%15-10-2005288981720,23%19,93%08-10-2005282488520,18%22,32%01-10-2005320207521,68%23,60%24-09-2005300823622,08%25,47%17-09-2005334537024,30%29,04%10-09-2005314942525,26%30,78%Średnia330992822,40%24,48%

W tym samym czasie, w sobotnie wieczory pozostałe stacje oglądało odpowiednio: TVP 1 – średnio 3,7 mln widzów (24,94 proc. udziału w rynku), TVP 2 – średnio 3 mln widzów (20,37 proc. udziału w rynku) i Polsat – średnio 2,4 mln widzów (16 proc. udziału w rynku).
W komercyjnej grupie docelowej (osoby w wieku 16-49 lat), serial miał najlepszą oglądalność spośród największych stacji ogólnopolskich - średnio 24,5 proc. udziału w rynku.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research serial oglądały głównie kobiety.
ADH %PłećMężczyźni37,59%Kobiety62,41%Wiek4- 9 3,85%10- 157,55%16 - 194,84%20 - 245,30%25 - 298,34%30 - 345,80%35 - 396,77%40 - 446,78%45 - 4910,74%50 - 5411,60%55 - 599,26%60+19,17%Wlk.miastaWieś25,71%< 50 tys.21,64%50-100 tys.9,42%100-200 tys.11,01%> 200 tys.32,22%ZawódTop management9,54%Pracownicy szczebla średniego14,01%Pracownicy fizyczni i rolnicy14,26%Emeryci32,75%Inne29,44%WykształceniePodstawowe43,65%Średnie33,55%Wyższe11,41%Inne11,39%

Na wiosnę 2006 roku telewizja TVN zaplanowała drugą edycję serialu “Niania”.











