Domestos, Surf, Rexona i inne marki Unilevera wracają na półki Kauflandu

Po trwającej około rok przerwie klienci sieci marketów Kaufland Polska mogą kupić w nich produkty należące do koncernu Unilever. Wśród ponad 140 artykułów tej firmy są m.in. takie marki, jak Knorr, Domestos, Surf, Coccolino, Sunlight czy Rexona.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Domestos, Surf, Rexona i inne marki Unilevera wracają na półki Kauflandu

Kilka dni temu rzecznik prasowy niemieckiego oddziału sieci Kaufland poinformował media, że sieć ta zawarła porozumienie z koncernem Unileverem, w związku z czym produkty tej firmy (takie jak m.in. Rexona, Dove, Knorr, Domestos, Surf itp. ) znów będą sprzedawane w sklepach tej sieci – będą stopniowo wprowadzane już w listopadzie, a najpóźniej do końca stycznia 2020 roku.

Informacje te potwierdziło serwisowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Kaufland Polska. - Jako sieć Kaufland dokładamy wszelkich starań, by zapewnić naszym klientom bogatą i zróżnicowaną ofertę, nieustannie dbając o jej rozwój. W każdym z naszych sklepów klienci mogą wybierać spośród kilkunastu tysięcy wysokiej jakości produktów – w tym także ok. 140 artykułów Unilever pod postacią marek takich jak Knorr, Domestos, Surf, Coccolino, Sunlight czy Rexona. W związku z powrotem produktów Unilever do asortymentu Kaufland, przygotowaliśmy atrakcyjne promocje obejmujące wybrane produkty wymienionych marek, z których klienci sieci będą mogli skorzystać jeszcze w tym roku. Pragniemy podkreślić, że zależy nam na oferowaniu klientom o zróżnicowanych potrzebach możliwości wyboru różnorodnych produktów. Dlatego też produkty alternatywne dla marek Unilever w dalszym ciągu będą obecne na półkach naszych marketów - przekazało nam biuro prasowe Kaufland Polska.

Odpowiedź na duże podwyżki

Kaufland wycofał produkty Unilevera ze sprzedaży w swoich sklepach we wrześniu ub.r.  - dotyczyło to ok. 500 produktów. Detalista w ten sposób sprzeciwił się podwyżkom cen, które chciał wprowadzić Unilever.

W oświadczeniu Kaufland stwierdził wówczas, że Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. „Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować" - napisano wówczas w komunikacie.

W Polsce z półek sklepów Kaufland zniknęły wtedy takie marki, jak m.in. Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

Przed konfliktem obu firm produkty Unilevera generowały 2 proc. rocznych przychodów Kauflandu, które wynoszą 22,6 mld euro, co oznacza, że wyroby Unilevera odpowiadały za niemal 0,5 mld euro sprzedaży w sklepach tej sieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"