DPD Polska podsumowuje rok 2010

DPD Polska doręczyło w ubiegłym roku aż 34 miliony paczek – o 5 milionów więcej niż w 2009. Blisko 19% wzrostowi paczek towarzyszył ponad 12% wzrost sprzedaży. Firma zainwestowała w rozwój powyżej 13 milionów złotych, z czego połowę przeznaczyła na nowe siedziby krajowych oddziałów DPD wyposażone w nowoczesne technologie. W 2010 roku sfinalizowano także kluczowy dla rozwoju firmy projekt Contact Center - centralnego biura obsługi Klientów z całej Polski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Echa gospodarczego spowolnienia nie przeszkodziły DPD Polska w osiągnięciu wzrostu przychodów i liczby obsłużonych klientów. Udało się także znacząco rozwinąć działalność firmy w branży e-commerce. Obecnie przesyłki dla firm z sektora handlu internetowego stanowią 30%  wszystkich paczek dostarczanych przez DPD.

W 2010 roku inwestycje osiągnęły wartość ponad 13 milionów złotych. Połowę tej sumy przeznaczono na nowe siedziby oddziałów krajowych DPD, które wyposażono w najnowsze technologie usprawniające procesy sortowania i wysyłki. Do większych i nowszych budynków przeniesiono m.in. oddziały DPD w Toruniu, Elblągu i Włocławku. Zgodnie z wcześniejszymi planami rozwoju spółki, dokonano także całkowitego przejęcia komunikacji z Klientami przez Contact Center DPD. Jest to centralne biuro obsługi, za pośrednictwem którego Klienci z całej Polski mogą składać zamówienia oraz zasięgnąć informacji w sprawie statusu przesyłki i szczegółów oferty DPD.

Zeszłoroczne wyniki firmy odzwierciedlają  trafność przyjętej przez nas strategii, zgodnie z którą konsekwentnie realizujemy zaplanowane inwestycje i proponujemy rozwiązania dla nowych rynków, między innymi dla wymagającego, ale niezwykle dynamicznie rozwijającego się sektora  e-commerce – mówi Prezes i Dyrektor Generalny DPD Polska Rafał Nawłoka.

Warto nadmienić, że firma posiada w już 10-letnie doświadczenie w usługach e-commerce, począwszy od 2001 roku, kiedy to została operatorem jednego z pierwszych banków internetowych w Polsce (Sonet Bank, który po przejęciu przez PKO BP został przekształcony w Inteligo). Była to pierwsza tego typu usługa skierowana do osób prywatnych, którą na rynek wprowadziła właśnie DPD Polska.

Widocznym skutkiem spowolnienia gospodarczego był wzrost popularności przesyłek COD, realizowanych za pobraniem – aż o 28,7% w stosunku do 2009 roku. Rozwiązanie to zyskało w ubiegłym roku wielu zwolenników wśród firm, które w obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej wolały uiszczać należność za przesyłki z chwilą ich otrzymania. Eliminowało to ryzyko nieotrzymania towaru po dokonaniu przedpłaty przelewem.

Ważnym momentem zeszłego roku był  kwiecień, kiedy wybuch wulkanu na Islandii wstrzymał ruch lotniczy w niemal całej Europie. - Musieliśmy jako jeden z liderów w transporcie kołowym przejąć na siebie ciężar dostarczenia wielu  ton towarów każdego dnia tego niespodziewanego kryzysu  - mówi Rafał Nawłoka. - Dla DPD Polska był to niezwykle ważny i ciekawy sprawdzian możliwości operacyjnych, którego wynik oceniam jako bardzo udany  - dodaje.

Z pewnością najciekawszym wyzwaniem stojącym przed DPD jest obecnie budowa Centralnej Sortowni, największej i najnowocześniejszej  tego typu inwestycji w tej części kontynentu.  Obiekt powstanie w miejscu, w którym spotykają się największe linie komunikacyjne w Polsce. Zastosowane w nim technologie uwzględniać będą zarówno aspekt ekologiczny, jak i potrzebę automatyzacji procesu sortowania i wysyłki paczek.

- Staramy się równoważyć swój wpływ na środowisko, łącząc misję jak najlepszego spełniania wymagań naszych klientów z odpowiedzialnym podejściem do biznesu - mówi Rafał Nawłoka. – W swoich działaniach chcemy się skupiać na szeroko rozumianej ekologicznej edukacji naszych pracowników, współpracowników i podwykonawców, a także na działaniach skierowanych do lokalnych społeczności, w których funkcjonujemy poprzez sieć naszych oddziałów. Wyrazem tego jest np. coroczna akcja charytatywna, w ramach której tylko w 2010 roku za naszym pośrednictwem do dzieci z domów dziecka trafiło ponad dwadzieścia trzy tysiące sześćset paczek z prezentami – dodaje prezes DPD Polska.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+