Duże zmiany w wydawnictwie Ozon Media

Grzegorz Lindenberg objął stanowisko Doradcy Zarządu ds. wydawniczych Ozon Media a Elżbieta Sobczak Dyrektora Reklamy.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Od 28. marca do wydawnictwa Ozon Media dołącza Elżbieta Sobczak; jest ona nowym Dyrektorem Reklamy. Zastąpi na tym stanowisku Jacka Sapę, który będzie pełnić funkcję Doradcy Zarządu ds. Nowych Projektów Biznesowych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w Ozon Media zostało także stworzone nowe stanowisko - dyrektora ds. wydawniczych. Funkcję tę będzie pełniła od 3 kwietnia Alina Białkowska.

- Dyrektor ds. wydawniczych będzie nadzorował proces tworzenia, a następnie implementację nowej strategii wydawniczej i rynkowej "Ozonu" - mówi prezes wydawnictwa, Leszek Kurnicki. - Chodzi przede wszystkim o poszerzenie oferty merytorycznej tytułu oraz o nadzór nad wszelkimi eventami związanymi z "Ozonem".

Ta zmiana jest bezpośrednio związana z faktem powołania Grzegorza Lindenberga na stanowisko Doradcy Zarządu ds. wydawniczych Ozon Media. Alina Białkowska i Grzegorz Lindenberg znają się doskonale i - jak twierdzą - "rozumieją bez słów". Pracowali razem w Agorze oraz wydawnictwie Business Press. Pod ich ręką miesięcznik "Businessman Magazine" przeszedł metamorfozę z poziomu poradnikowego pisma biznesowego na półkę ambitnych pism ekonomicznych. Teraz mają wspólnie z redakcją "Ozonu" współtworzyć zawartość merytoryczną pisma.

Co to oznacza z punktu widzenia samego "Ozonu"?

- "Ozon" pozostanie pismem wyrazistym: czarno-białym w sferze spraw podstawowych, do których zaliczamy także demokrację i nowoczesny kapitalizm. Równocześnie "Ozon" będzie przyjaźnie nastawiony do ludzi, będzie próbował zrozumieć, dlaczego coś się wydarzyło, zamiast osądzać. W końcu człowiek ma wolną wolę, a od sądzenia jest zupełnie kto inny - mówi nowa dyrektor wydawnicza "Ozonu".

Prezes Leszek Kurnicki zapowiada dalsze zmiany w wydawnictwie. I dodaje, że "ubiegłoroczne plotki o upadku wydawnictwa Ozon Media były co najmniej przedwczesne".

 Elżbieta Sobczak od ponad 16 lat działa w reklamie. Karierę rozpoczęła w pierwszym kolorowym dzienniku na polskim rynku - Glob 24, następnie przez wiele lat pracowała dla wydawnicwa G+J  jako Dyrektor Reklamy. Aktywnie uczestniczyła w tworzeniu wydawnictwa i  wprowadzaniu na polski rynek większości tytułów  G+J i G+JRBA, począwszy od Claudii, a kończywszy na National Geographic. Pracowała również dla Axel Springer Polska jako Dyrektor ds. sprzedaży tytułów kobiecych i młodzieżowych. Była  konsultantem w wielu projektach wydawniczych w Polsce i za granicą. Ostatnio związana  z wydawnictwem PIM (Premiery, Miś, Chichot).

Alina Białkowska jest absolwentką filologii angielskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (1982-1988). Pracowała wcześniej m.in. w Gazecie Wyborczej, polskim oddziale Agencji Reuters, wydawnictwie BusinessPress. Była doradcą Jana Krzysztofa Bieleckiego. Ostatnio była doradcą ds. public relations w HSBC Bank Polska oraz HSBC Investment Services (Poland). Jest lauretką nagrody "Pryzmat" przydzielanej przez Fundację Edukacji Ekonomicznej za najlepsze publikacje prasowe (1996 r.). Uczestniczyła w pracach nad programem naprawy państwa, jaki powstał w zespole kierowanym przez Stefana Kawalca przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi.

Grzegorz Lindenberg jest doktorem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (1985), od 1989 pracuje w mediach. Zaczynał jako dyrektor generalny w Agorze, potem był w Super Expressie i w Business Press. Stworzył też dwie firmy internetowe, Super Media i eCard. Od pięciu lat jest doradcą dla wydawnictw prasowych, doradzał m.in. "Parkietowi", Przeglądowi Sportowemu", "Życiu Warszawy", "Przekrojowi", "Echu Miasta".

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max